اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حسینی: دولتمردان درباره وضعیت معیشتی مردم پاسخگو باشند

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید مسئولان و دولتمردان در این باره پاسخگو باشند.

حسینی: دولتمردان درباره وضعیت معیشتی مردم پاسخگو باشند

 

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان و وزیرارشاد دولت نهم در برنامه هزار در چهار صدای ایران، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: ناکارآمدی وجود دارد و وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید مسئولین و دولتمردان پاسخگو باشند و در این باره شک و شبهه‌ای نیست.

وی افزود: مسئولان وعده‌هایی برای حل مشکلات داده بودند بنابراین این‌ها باید شب و روز تلاش و کار کنند که مردم با این مشکلات مواجه نباشند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: کاری که دشمن انجام می‌دهد، فشار حداکثری وارد می‌کند تا مردم بدبین شوند و اعتراض کنند و واکنش نشان دهند باید تلاش گسترده‌ای را شاهد باشیم، ولی کوتاهی انجام می‌شود.

وزیر سابق ارشاد دولت نهم گفت: برخی ناکاآمدی ها تعمدی استکه مردم ناراضی باشند. گاهی تغییر تصمیمات و نظرات مسئولان با هیچ منطقی سازگاری ندارد بنابراین مردم شک می‌کنند که این‌ها واقعاً چه قصدی دارند؟ آیا می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بکشند؟ و ببینند و بگویند هیچ راهکاری وجود ندارد و کوتاه بیایید و تسلیم شوید که امیدواریم این‌گونه نباشد.
 
وی افزود: البته این به انتخاب مردم بستگی دارد که دقت کنند در هر مسئولیتی کسانی را انتخاب کنند که صالح باشند، چون از شورای شهر و روستا تا مجلس خبرگان و رئیس‌جمهور را مردم تعیین می‌کنند.

حسینی گفت: باید افرادی روی کار بیایند که دغدغه مسائل ملی و مردم را داشته باشد، دنبال مسائل شخصی خودشان، فرزند، داماد، عروس، خاله و... نباشند وگرنه غیر از این کشور آسیب می‌بیند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید فرد تمام علم، تخصص، دانش و تجربه خودش را بکار ببرد برای اینکه گره‌ها باز شود، باید از نظرات نخبگان و دلسوزان جامعه استفاده بکنند. خیلی از مسائل راهکار دارد اینطور نیست که فکر کنیم نمی‌شود.

وزیر اسبق ارشاد افزود: در همین دور زدن تحریم‌ها یک تجربه‌ای در دولت نهم و دهم داریم و افراد هم حاضرند بیایند در بحث فروش نفت و در خیلی از مسائل همکاری بکنند.

وی در پایان گفت: دستگاه نظارتی باید دیده تیزبینی داشته باشند، تحولات کشور را  رصد کنند، هرجا کوتاهی و نقصی هست تذکر بدهند، مجلس یکی از وظایف مهمش در کنار قانون گذاری بحث نظارت است، ما سازمان‌های نظارتی داریم مثل بازرسی کل کشور باید اینها بیایند تذکر و هشدار بدهند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول