اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

توصیه‌های پلیس فتا برای خرید امن فروشگاهی/ مراقب «اسکیمرها»‌باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مردم گرفتار شدن در دام مجرمانی است که با دستگاه اسکیمر از کارت‌های بانکی کپی تهیه کرده و اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند.

توصیه‌های پلیس فتا برای خرید امن فروشگاهی/ مراقب «اسکیمرها»‌باشید

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص شگردهای کلاهبرداران مجازی برای برداشت غیرمجاز از کارت بانکی هموطنان اظهار داشت: یکی از چالش‌ها و دغدغه‌هایی که مردم با آن مواجه هستند‌گرفتار شدن در دام مجرمانی است که اقدام به تخلیه حساب قربانیان از طریق خریدهای اینترنتی می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: فرایند این کلاهبرداری به این گونه است که افراد مجرم با استفاده از دستگاه کپی کارت به نام اسکیمر از کارت بانکی قربانیان کپی تهیه کرده و با در اختیار داشتن رمز اول کارت که از روی سهل انگاری افراد در اختیار دیگران قرار می‌گیرد، با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به خرید کرده و موجودی کارت‌های عابر بانک را خالی می‌کنند.

سرهنگ رجبی با اعلام این شگرد سودجویان از مردم درخواست کرد:‌در هنگام خرید از پایه‌های فروش فروشگاهی (POS) حتماً رمز کارت خود را شخصا وارد دستگاه کنند؛ رسید پرداخت را نگه داشته و دقت کنند که دستگاه کارتخوان شکسته و چسب خورده نبوده و قطعه اضافه‌ای به آن وصل نباشد.

وی گفت: افراد به هیچ وجه نباید با کارت افراد ناشناس اقدام به خرید کنند؛ همچنین مراقب کارتخوان‌های فروشندگان دوره‌گرد باشند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: هموطنان دقت داشته باشند که در صورت مشکوک شدن بعد از خریدهای اینترنتی یا از طریق دستگاه‌های پوز هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر رمز اولیه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول