اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

3 عامل بروز مشکلات اقتصادی/ حمایت از معیشت مردم و صرفه‌‌جویی ارزی با اجرای کالابرگ

نایب رئیس مجلس با تشریح سه عامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور گفت: در شرایط فعلی بهترین کار واقعی کردن قیمت‌ها و پرهیز از چندگانگی در حوزه قیمت کالاهاست و باید با تخصیص کالابرگ الکترونیک حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف به عمل آید.

3 عامل بروز مشکلات اقتصادی/ حمایت از معیشت مردم و صرفه‌‌جویی ارزی با اجرای کالابرگ

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کاهش ارزش پول ملی و تفاوت زیاد آن با ارز خارجی باعث شده تا کالاهای موجود در کشور اعم از مواد خوراکی و بهداشتی به ثمن بخس به کشورهای همسایه فروخته شود.

وی افزود: ادامه این وضعیت که در واقع کنترلی هم بر فروش آن به کشورهای همسایه وجود ندارد و مرزها در این باره کنترل نمی‌شوند موجب ایجاد مشکلات جدی تری در کشور می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر برخی مواد اولیه و نهاده‌ها که به کشور وارد می‌شوند به دلیل گران بودن قیمت ارز با قیمت بالا به کشور وارد می‌شوند و همین مسأله باعث می‌شود تا کالاهای تولیدشده جایگزین برای کالاهای فروخته شده به کشورهای همسایه با قیمت بالاتری تولید و در کشور عرضه شود.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: موضوع بعد منابع ارزی در اختیار دولت است که به دلیل بریز و بپاش‌های بی مورد در طول دوره‌ها و سال‌های قبل امروز با محدودیت در این منابع مواجه هستیم که امکان حمایت و تخصیص ارز دولتی را نیز به موارد ضروری با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: این سه مورد یعنی فروش کالاها و به ویژه محصولات غذایی و بهداشتی به کشورهای همسایه که درواقع با کمترین قیمت به آنها فروخته می‌شود و نیز واردات مواد اولیه با ارزی که قیمت آن بالا رفته و محدودیت منابع ارزی دولت چرخه معیوبی را در کشور ایجاد کرده که باعث بروز مشکلات اقتصادی برای مردم شده است و مردم را در تأمین معاششان با زحمت و مشقت مواجه کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی بهترین کار واقعی کردن قیمت‌ها و پرهیز از چندگانگی در حوزه قیمت کالاهاست که در این وضعیت با تخصیص کالابرگ الکترونیک حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف به عمل آید.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: این مدل هم از فروش کالاها به کشورهای دیگر به دلیل واقعی بودن قیمت آنها جلوگیری می‌کند و هم مردم می‌توانند با کالابرگ الکترونیکی که مابه التفاوت افزایش قیمت کالاها را پرداخت می‌کند، کالای مورد نیازشان را با قیمت ارزان خریداری کنند.

وی در پایان گفت: علاوه بر این این سیستم (کالا برگ الکترونیک) در مصرف ارز نیز صرفه جویی به عمل می‌آورد و موجب هزینه کمتر در منابع ارزی می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول