اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اعتراضات خشونت‌آمیز در سیاتل آمریکا

شهر سیاتل آمریکا که پیشتر شاهد اعتراضات گسترده بود، بار دیگر به صحنه اعتراضات خشونت آمیز تبدیل شده است.

ادامه اعتراضات خشونت‌آمیز در سیاتل آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، گروهی از معترضان موسوم به «بلک‌-کلد» بامداد امروز (شنبه‌شب به وقت محلی) به کافی‌شاپی با نام «استارباکس» در شهر سیاتل ایالت واشنگتن حمله کردند و پلیس نیز اعلام وضعیت شورش کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبر‌ی «راشا تودی»، این معترضان به سمت این کافی شاپ سنگ و دیگر اشیا پرتاب کرده و برخی دیگر نیز شیشه‌های این مغازه را تخریب کردند.

ویدئو‌های منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از این معترضان به سمت این کافی شاپ مواد آتش‌بازی و ترقه پرتاب می‌کنند و قصد آتش زدن این مغازه را دارند. در ویدئو‌های دیگری، انفجار‌های بزرگی نیز به گوش می‌رسد. معترضان همچنین با اسپری رنگ بر روی این کافی شاپ شعار نوشتند.

بر اساس گفته پلیس، این اعتراضات به خشونت کشیده شده و اعلام وضعیت شورش شده است. پلیس سیاتل که با دوچرخه در محل این اعتراضات حاضر شد، به جمعیت هشدار داد که محل را ترک کنند در غیر این صورت دستگیر خواهند شد.

مقامات محلی نیز گفته‌اند بعد از اینکه مواد منفجره به سمت مأموران پلیس پرتاب شد، پلیس چندین نفر را دستگیر کرد.

 

 

معترضان موسوم به «آنتیفا» و گروه «جان سیاهپوستان مهم است» چندین بار در شهر سیاتل اعتراض کرده‌اند و در اکثر مواقع نیز دست به تخریب اموال و ایجاد خشونت زده‌اند. برخی رسانه‌ها این معترضان را «شورشیان» یا «شبه‌نظامیان» می‌خوانند.

بخشی از این شهر به مدت کوتاهی «منطقه خودمختار» نام گرفت که بعد از خشونت‌های فراوان که منجر به مرگ چندین نفر شد، این منطقه برچیده شد.

دور جدید اعتراضات در سیاتل و شهرهای دیگر آمریکا بعد از آن آغاز شد که دادستان کل ایالت کنتاکی از رأی خود درباره پرونده قتل «بِرونا تیلور» یک زن سیاهپوست خبر داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول