اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تاثیر کرونای ترامپ بر بازار خودرو/پراید 128 میلیون تومان

افت نرخ دلار، قیمت خودرو را در بازار 2 تا 5 میلیون تومان کاهش داد. با این حال، قیمت پراید در بازار 128 میلیون تومان است و برخی فعالان بازار از تاثیر ابتلای ترامپ به کرونا بر قیمت خودروها سخن می گویند.

تاثیر کرونای ترامپ بر بازار خودرو/پراید 128 میلیون تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طی یکی دو روز اخیر همزمان با کاهش نرخ ارز، بازار خودرو نیز شاهد افت 2 تا 5 میلیون تومانی قیمت‌ها بوده است، هر چند که این افت قیمت با توجه به نرخ‌های نجومی بازار چندان به چشم نمی‌آید.

بر این اساس امروز قیمت هر دستگاه پراید (سایپا 131) با افت 2 میلیون تومانی به 128 میلیون تومان رسیده و قیمت سایپا 111 نیز که در روزهای گذشته تا 145 میلیون تومان بالا رفته بود امروز به 143 میلیون تومان رسیده است.

در مورد سایپا 132 نیز باید به قیمت 130 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. در عین حال، قیمت تیبا صندوق دار از 175 میلیون تومان طی روزهای اخیر به 153 میلیون تومان رسیده و قیمت تیبا هاچ بک نیز با افت 3 میلیون تومانی در بازار به 165 میلیون تومان رسیده است.

امروز در بازار هر دستگاه ساینا با قیمت 165 میلیون تومان، کوئیک با قیمت 175 میلیون تومان و کوئیک آر با قیمت 185 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

* قیمت 310 میلیون تومانی پژو 206 

در مورد قیمت محصولات ایران خودرو در بازار نیز باید به افت 5 میلیون تومانی قیمت پژو 206 تیپ 2 اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت 235 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. پژو 206 تیپ 5 نیز با همین مقدار کاهش قیمت، 310 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت پژو 405 نیز در بازار از 211 میلیون تومان به 208 میلیون تومان رسیده است. همچنین امروز هر دستگاه پژو پارس با قیمت 255 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود که 5 میلیون تومان پایین‌تر از نرخ روزهای قبل است.

قیمت رانا نیز با افت 2 میلیون تومانی در بازار به 210 میلیون تومان رسیده است.

در مورد خودروهای خارجی نیز باید بگوییم که تغییر چندانی در قیمت این خودروها ایجاد نشده و همچنان نرخ‌های نجومی بر بازار حاکم است.

* تاثیر کرونای ترامپ بر بازار خودروی ایران

علیرضا پورحسنی، یکی از فعالان بازار خودرو در مورد وضعیت خرید و فروش در بازار به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر بازار راکد است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد، خریداران تمایلی برای خرید با قیمت‌های بالا ندارند و در عین حال، فروشندگان نیز برای عرضه محصولات خود دست نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار طی یکی دو روز اخیر به دلیل کاهش نرخ دلار کمی افت داشته است، افزود: خبرهای مربوط به ابتلای ترامپ به کرونا نیز بر بازار خودرو تاثیر داشته و باعث شده قیمت‌هایی که سه‌شنبه و چهارشنبه هفته پیش اوج گرفته بود، ‌حالا کمی کاهش داشته باشد.

* خودرو شانه به شانه دلار جلو می رود

امید پورمختار، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز با بیان اینکه آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست و شرایط پیچیده‌ای در بازار حاکم است، به خبرنگار فارس گفت: بازار خودرو شانه به شانه بازار ارز حرکت می‌کند و در شرایطی که خودروسازان، عرضه کافی ندارند، تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و نرخ‌ها در بازار بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: ‌بازار خودرو در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کند و این مقاومت نمی شکند مگر اینکه نرخ دلار افت قابل توجهی داشته باشد تا بازار خودرو هم از آن تاثیر بگیرد.

بازار خودرو در حالی ماه هاست نابسامان است که در جلسه اخیر کمیته خودرو به منظور بررسی شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، وزیر صنعت دستور داد راهکارهای ساماندهی بازار خودرو تا پایان هفته جاری جمع بندی شود.

در این جلسه ضمن بررسی شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو، رزم حسینی دستور داد در فضای کارشناسی و با بهره‌ گیری از ظرفیت تخصصی همه صاحب‌نظران این حوزه به ویژه مجلس شورای اسلامی و تشکل‌ها، پیشنهاد نهایی جمع بندی و ارائه شود.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «نظارت بر بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت» خواستار مدیریت بازار خودرو و کنترل قیمت ها شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول