اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مجهز شدن دانشگاه مراغه به دستگاه طیف سنج مادون قرمز

رئیس دانشگاه مراغه از مجهز شدن دانشگاه مراغه به دستگاه طیف سنج مادون قرمز خبر داد.

مجهز شدن دانشگاه مراغه به دستگاه طیف سنج مادون قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، لطف‌اللهی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مراغه به دستگاه طیف سنج مادون قرمز مجهز شده است، اظهار داشت: این سامانه با صرف 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خریداری شده است.

وی افزود: طیف سنج مادون قرمز با هدف توسعه فعالیت‌ها و افزایش تنوع خدمات آزمایشگاهی به اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه و منطقه خریداری شده است.

لطف‌اللهی اضافه کرد: به وسیله این دستگاه، می‌توان داده‌های تفکیک‌پذیر طیف نور را از یک طیف وسیع نور را جدا و یا تجمیع کرد.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، امسال 31 میلیارد و 870 میلیون ریال برای توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه مراغه تخصیص یافته است.

لطف‌الهی افزود: با اعتبار تخصیص یافته این دانشگاه به آنالیز حرارتی، دستگاه‌های اسپکتور، طیف سنج و سامانه‌ای محاسبات سریع مجهز می‌شود.

وی گفت: در چهار سال گذشته از محل اعتبارات ستاد توسعه آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور 40 میلیارد ریال صرف تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه شده است.

دانشگاه مراغه دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

3 هزار و ۶۰۰ دانشجو در چهار رشته دکترای، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/60007/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول