اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تصمیمات ستاد ملی کرونا برای اربعین لازم‌الاجرا است/تأکید بر برپایی مراسم اربعین در فضای باز

نماینده عالی دولت در استان‌ گیلان برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در استان و برای روز اربعین را مناسب برشمرد و گفت: علیرغم محدودیت اجرا برنامه‌ها در سال جاری برنامه‌های خوبی در روز اربعین در نظر گرفته‌شده ولی باید این مراسمات حدالمقدور در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

تصمیمات ستاد ملی کرونا برای اربعین لازم‌الاجرا است/تأکید بر برپایی مراسم اربعین در فضای باز

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه قیام امام حسین مظهر ایستادگی و دفاع از حق است، اظهار کرد: نهضت امام حسین انسان‌ساز بوده و باگذشت قرن‌ها همچنان حرکت اثربخش سیدالشهدا در گوش تاریخ پیچیده و انسان‌های آزاده به‌صورت پیام‌های حق‌طلبانه آن امام عزیز گوش فرا می‌دهند.

وی‌ با اشاره به دلایل متمایز شدن قیام امام حسین (ع) در تاریخ اسلام گفت: آن چیزی که قیام امام حسین را متمایز کرده احساس مسؤولیت آن حضرت به‌منظور جلوگیری از انحراف و کج‌اندیشی اسلام ناب محمدی بوده است زیرا عده‌ای سعی داشتند شیعه و اسلام را از بین ببرند.

استاندار گیلان با اذعان به نقش قیام امام حسین (ع) در احیا ارزش‌های اسلام بیان کرد: سیدالشهدا با درک هوشمندانه و تیزبینانه شرایط موجود در جامعه برای احیا ارزش‌های اسلامی به پا خواست و در این مسیر الهی جان خودش را فدا کرد لذا می‌توان قیام عاشورا را نهضت ایستادگی نامید.

زارع با قدردانی از همراهی مردم گیلان در برپایی مناسب مراسم محرم در ایام کرونا تصریح کرد: مردم در ایام کرونا عزاداری ماه محرم را به شکل جدید و با همان شور و شعور برگزار کردند و گیلان جزو استان‌های موفق در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم بوده و اکنون در اکثر شهرستان‌ها شاهد هیچ آسیبی نیستیم.

وی به نقشه ضدانقلاب در خصوص پررنگ کردن دوگانگی میان دین و سلامت مردم افزود:  هوشیاری مردم توطئه‌های بد خواهان انقلاب و اسلام را خنثی کرد و چهره موفقی از مردم‌سالاری دینی و عدم دوکانگی بین دین و سلامت را نشان داد‌.

نماینده عالی دولت در استان‌ گیلان تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص ایام اربعین را در تمامی استان‌ها را لازم‌الاجرا دانست و‌ گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه ارگان‌ها باید در شرایط کرونایی تابع ستاد ملی کرونا باشند لذا با توجه تصمیم وزارت بهداشت عراق امسال هیچ زائری به این کشور و شهر کربلا اعزام نمی‌شود.

زارع با تأکید بر لزوم توجه از ظرفیت فضای مجازی در جهت نشان دادن دستاوردهای قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: برپایی راهپیمایی نمادین اربعین ممنوع و مرزهای کشور بسته است، به همین دلیل هیچ‌گونه زائری از ایران  به کشور عراق وارد نمی‌شوند لذا باید در جهت تبیین و دستاوردهای قیام حسینی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه بهره‌مند شده و تولید محتوا هنری و جذاب را تهیه کرد.

وی مراسمات دینی را فرصت خوبی برای کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه دانست و افزود: اقدامات عتبات عالیات استان و دیگر نهادها در تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی و همچنین تهیه لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در استان و برای روز اربعین را مناسب برشمرد و تصریح کرد: علیرغم محدودیت اجرا برنامه‌ها در سال جاری برنامه‌های خوبی در روز اربعین در نظر گرفته‌شده  است ولی باید این مراسمات حدالمقدور در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

برپایی پنج موکب گیلان در شهرستان تالش
رئیس ستاد عتبات عالیات  استان گیلان در این جلسه با اشاره به ظریفت موکب‌های گیلان در سطح کشور اظهار کرد: مأموریت ما خادمی به زائرین امام حسین در اربعین است ولی موکب‌های گیلانی این آمادگی را در تمامی بحران چه در گیلان و دیگر نقاط کشور حضور پیداکرده و به مردم کمک‌رسانی کنند.

مجید دوهندو با اذعان به حضور پنج موکب گیلان در شهرستان تالش گفت: بعد از سیل تالش به پنج موکب گیلان دستور داده شد که در شهرستان تالش حضور پیداکرده و به مردم انقلابی آن شهر کمک کنند لذا اکنون این مواکب در آن منطقه مستقرشده و اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم‌ توجه به کمک‌های مؤمنانه در ایام اربعین بیان کرد: ستاد عتبات عالیات استان گیلان در ایام کرونا و با همراهی دیگر نهادهای استان بسته‌های معیشتی بسیار زیادی را تهیه و در بین نیازمندان در سطح استان توزیع‌شده و این روند روز اربعین هم وجود دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به اجرایی شدن طرح نور در استان گیلان افزود: در این طرح برای دانش آموزان مستحق لوازم‌تحریر آماده کرده و در بین آنان توزیع می‌شود.

پخش مراسم روز اربعین شهدای ذهاب رشت از رسانه ملی
مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان در این جلسه با اشاره نقش رسانه در برپایی باشکوه مراسم اربعین اظهار کرد: ماه محرم تجربیات بسیار خوبی را در اختیار رسانه‌ها قرارداد لذا با استفاده از این تجربیات استفاده کرده برنامه‌های مناسبتی مختلفی نیز برای این ایام در نظر گرفته‌شده است. 

محمد باقر باقرزاده با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در روز اربعین افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد در ساعت ۹ صبح روز اربعین زیارت این روز عزیز توسط صدام سیما مرکز گیلان پخش و در آن از تصاویر سال‌های گذشته اربعین استفاده می‌شود.

وی از پخش برنامه‌های روز اربعین از صداوسیمای مرکز گیلان خبر داد و گفت: در روز اربعین یک مراسم با حضور مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در میدان شهدای ذهاب برگزارشده و این مراسم به‌صورت زنده از صداوسیمای مرکز گیلان و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به دیگر برنامه‌های رسانه ملی تا پایان ماه صفر بیان کرد: تا پایان ماه صفر برنامه‌های مختلفی از شبکه باران برگزارشده و ارتباط زنده با شهر کربلا هرروز برقرار می‌شود.

مسؤولین شهری فضای شهرستان‌های گیلان را اربعینی کنند
دبیر ستاد اربعین استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه ویروس کرونا مانع حضور زائرین گیلانی به کشور عراق شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی ما در سال جدید حضور بیش از ۵۰ هزار زائر از گیلان در کشور عراق بوده ولی به دستور ستاد کرونا و به‌منظور عدم شیوع این ویروس منحوس از حضور زائر جلوگیری می‌شود.

نادر عبدالله پور با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در گیلان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای استان، مراسم اربعین در فضای باز و آن‌هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در مدت‌زمان یک ساعت انجام می‌شود.

وی همچنین با اذعان به توزیع بسته‌های معیشتی در استان گیلان افزود: در روز اربعین بسته‌های حمایتی و همچنین غذاهای گرم در بین نیازمندان شناسایی‌شده در تمامی شهرستان‌های استان توزیع می‌شود‌‌.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان از عدم برپایی موکب‌های کشور جمهوری اسلامی ایران در مرز عراق خبر داد و تصریح کرد: کشور عراق مجوز حضور هزار و ۵۰۰ زائر در کشور عراق را صادر کرد ولی با توجه به اشتیاق شیعیان ایرانی از پیاده‌روی اربعین مسؤولین با این امر مخالفت کردند لذا هیچ زائر در عراق حضور پیدا نکرده و موکب‌های گیلان و کشور در مرز و کشور عراق برپا نمی‌شود.

عبدالله پور یکی از دغدغه‌های مسؤولین را ایجاد فضای احساسی برای حضور در کشور عراق در بین جوانان عنوان کرد و گفت: عده‌ای در ایام اربعین سعی دارند از احساسات مردم و جوانان سو استفاده کرده و آن‌ها را به سمت مرزهای عراق سوق دهند لذا از رسانه‌ها درخواست دارم با ایجاد برنامه‌هایی از این اتفاق جلوگیری کنند.

وی با درخواست از مسئولان شهری در خصوص آماده‌سازی شهر برای ایام اربعین بیان کرد: مردم ایران و گیلان بی‌صبرانه منتظر ایام اربعین و سفر به شهر کربلا بودند ولی اکنون‌که این امر امکان‌پذیر نمی‌باشد لذا از  شهرداری‌های تمام شهرستان استان درخواست دارم فضای شهر را هرچه سریع‌تر اربعینی کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول