اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برپایی آیین تشییع دومین شهید مدافع سلامت در شیراز

نماز میت دومین شهید مدافع سلامت علوم پزشکی شیراز توسط امام جمعه شیراز در بیمارستان نمازی اقامه شد.

برپایی آیین تشییع دومین شهید مدافع سلامت در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز در مراسم بدرقه و تشییع شهید سعید شفاعت  به عنوان دومین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه شیراز، معاون استاندار فارس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، آیت الله لطف الله دژکام شهادت این مدافع سلامت را به جامعه پزشکی تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: تلاش چنین افرادی موجب شده استان فارس در امر مقابله با کرونا در کشور خوش بدرخشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: شهادت سعادت است و شهادت این جانباز دفاع مقدس بسیار ارزشمند است زیرا وی حتی در آخرین لحظات از عمر خود تلاش داشت در سنگر دیگری برای حفظ و سلامتی هم وطنان خود تلاش داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در تمام دنیا کرونا وجود دارد برای مقابله با آن تلاش هایی صورت می گیرد که امروزه ضروری است مردم برای قطع زنجیره کرونا شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز گفت: امروز مردم استان فارس در امر مقابله با کرونا در جایگاه‌های نخست قرار دارد که همین موضوع بیانگر آن است که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته برای مقابله با کرونا موفق عمل کند.

عبدالرضا قاسمپور اظهارداشت: دستورالعمل‌های نظارتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با سختگیری بیشتری اجرا می شود.

معاون استاندار فارس گفت: پویش ماسک نیز توسط بخشهای مختلف راه اندازی شد که حرکت بسیار ارزشمندی بود.

وی افزود: متأسفانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بعضی مناطق از استان و کشور شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا بودیم که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه هم‌استانی‌ها موجب افزایش شیوع این بیماری نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه قلب همه مجموعه سلامت از شهادت این شهید به درد آمد، گفت: به واسطه نوع کار و فعالیت این شهید بزرگوار خاطرات زیادی از او دارم و عمر این شهید با برکت بود.

مهرزاد لطفی افزود: هیچ گاه خستگی در چهره شهید شفاعت دیده نمی شد و یک الگوی به تمام معنا در زمینه دلسوزی برای بیمار و ارتباط با دوستان و همکاران بود؛ مردانه زیست و در جبهه های دفاع مقدس حضور فعال داشت، پس از دوران جنگ نیز همیشه به صورت فعال در سنگر بهداشت و درمان فعال بود.

وی مردمداری و مردم‌دوستی را از دیگر صفات این شهید عرصه سلامت عنوان کرد و غم از دست دادن او را سنگین برشمرد.
رییس دانشگاه اظهار امیدواری کرد: با کمک خداوند و به برکت خون شهدا و تلاش سربازان حوزه سلامت بر ویروس کرونا غلبه کنیم و روزی برسد که کشور و تمام دنیا از شر این ویروس راحت شوند.

لطفی ادامه داد: استان فارس با وجود افرادی مانند شهید شفاعت که جانانه برای مهار و مبارزه با کرونا تلاش کردند، توانسته است وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها داشته باشد و کارکنان حوزه سلامت فارس و شیراز جانانه ایستاده اند تا با این ویروس مبارزه کنند.

رییس دانشگاه در پایان برای تمامی کارکنان عرصه سلامت آرزوی سلامتی و برای خانواده این شهید آرزوی صبر کرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول