اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جمع آوری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در نقاط مختلف استان قزوین جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

جمع آوری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار و تجلیل از یکی از زکات دهندگان بوئین زهرا بیان کرد: زکات دستور و فرمان الهی است که برکات فراونی را برای جامعه به همراه دارد.

وی ادامه داد: زکات دستور الهی است و در قرآن کریم نماز و زکات در کنار هم آمده اند و لازم است توجه به آنها به صورت شایسته  و به یک میزان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در نقاط مختلف استان قزوین جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

وی افزود: طی این مدت بیش از دو میلیارد تومان زکات در بوئین زهرا جمع آوری شده است که بیش از ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شده است.

حق گویان عنوان کرد: در خصوص زکات کمیته امداد چند موضوع را با جدیت پیگیری می کند تا بتواند با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی این دستور الهی را در جامعه فرهنگ سازی کند.

وی توضیح داد: نخست اینکه از نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) اصل بر پرداخت زکات است و مهم این است که زکات دهنده به تکلیف شرعی و دینی خود عمل کند و زکات را به دست نیازمندی که می شناسد برساند و اگر هم زکات دهنده ای نیازمندی را سراغ نداشت، کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمال احترام و ادب در خدمت زکات دهنده و محرومان است تا واسطه خیر باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: نکته دوم در زکات بر این مهم استوار است که زکات براساس آیات و روایات و سیره اهل بیت (ع) ابتداء باید برای محرومان هزینه شود چراکه اولویت مصرف زکات محرومان و نیازمندان هستند.

وی اعلام کرد: نکته سوم در امر زکات نیز این است که زکات هر منطقه، هر روستایی ابتداء باید برای نیازمندان و محرومان همان منطقه یا محله یا روستا هزینه شود.

حق گویان خاطرنشان کرد: انتظار این است که به موضوع زکات بیش از پیش توجه شود چراکه این تکلیف الهی است و البته در این خصوص تنها زکات دهندگان مسئولیت ندارند بلکه هر آن کس که در جامعه جایگاه و توانی دارد باید از این جایگاه خویش برای خدمت به مردم و اجرای دستورات الهی استفاده کند.

وی یادآورشد: باید مدیران دستگاه ها به خصوص دستگاه هایی که با فعالان عرصه کشاورزی در ارتباط هستند در این زمینه به مسئولیت دینی و قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول