اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بایدن به‌دنبال خلع‌سلاح ایران است/ آمریکایی‌ها اشتهای خود را برای جنگ از‌دست داده‌اند

پیتر جنکینز، سفیر سابق انگلیس در شورای‌امنیت گفت: من از سخنان و مواضع بایدن این‌گونه استنباط می‌کنم که او موضوعات هسته‌ای، موشکی و مسائل منطقه‌ای مربوط به ایران را در پیوند با یکدیگر و در یک مجموعه واحد تحلیل می‌کند.

بایدن به‌دنبال خلع‌سلاح ایران است/ آمریکایی‌ها اشتهای خود را برای جنگ از‌دست داده‌اند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام‌جم با پیتر جنکینز، سفیر سابق انگلیس در شورای‌امنیت سازمان‌ملل‌متحد گفتگویی انجام داده است که مهترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- من از سخنان و مواضع بایدن این‌گونه استنباط می‌کنم که او موضوعات هسته‌ای، موشکی و مسائل منطقه‌ای مربوط به ایران را در پیوند با یکدیگر و در یک مجموعه واحد تحلیل می‌کند. با این حال، امکان دارد دموکرات‌ها موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در اولویت قرار دهند.

- ممکن است دموکرات‌ها با بازگشت به برجام، زمینه مذاکرات بعدی با ایران را فراهم کنند.

- خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های غیرسازنده منجر به بر هم خوردن توافق هسته‌ای و کاهش تعهدات برجامی ایران شده‌ است.

- بایدن ابراز تمایل کرده‌است که ایالات متحده را به برجام برگرداند اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ترامپ چنین نیتی داشته‌باشد.

- درعوض ترامپ بر این باور است که سیاست «فشار حداکثری» دولت ایران را وادار می‌کند در‌خصوص موضوعات هسته‌ای، موشکی و مسائل منطقه‌ای پای میز مذاکره بیاید. تصور نمی‌کنم رویکرد ترامپ به هیچ توافقی منجر شود.

به نظر می‌رسد بایدن یا حداقل بسیاری از مشاوران وی در مورد ایران عقیده دولت فعلی ایالات متحده را دارند که ایران باید با کاهش یا از بین بردن قوای موشکی خود به خلع‌سلاح یکجانبه بپردازد.

- همچنین آنها بر این باورند که ایران باید روابط خود را با نیروهای وابسته و دوست خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن و جوامع شیعه در بحرین و عربستان‌سعودی قطع کند.

- به نظر می‌رسد بایدن قصد دارد به اندازه دولت ترامپ، در قبال پذیرش نقش‌آفرینی گسترده‌تر متحدان آمریکا در منطقه ( تل‌آویو، ریاض و ابوظبی) از خود انعطاف نشان دهد.

- ترامپ در حال حاضر آرزو دارد به یک مصلح بزرگ و فردی متفاوت تبدیل شود. او دوست دارد به عنوان یک نامزد جایزه‌صلح‌نوبل و نه یک ایجادکننده جنگ در جهان شناخته‌شود.

- هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آغاز جنگ دیگری در خاورمیانه باعث شود آمریکایی‌ها در ۳ نوامبر به ترامپ رأی دهند. آمریکایی‌ها تا‌حد زیادی میل و اشتهای خود را برای چنین جنگ‌هایی از‌دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول