اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فروش شانه‌ای تخم مرغ ممنوع می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: از اواخر آبان‌ماه تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی و به صورت شناسنامه‌دار عرضه می‌شود و فروش شانه‌ای ممنوع خواهد شد.

فروش شانه‌ای تخم مرغ ممنوع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قراگوزلو بعدازظهر امروز به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر از ۴۵ واحد تولیدکننده تخم‌مرغ در استان فقط ۲۳ واحد آن در حال فعالیت است اظهار کرد: مهمترین مشکل تولیدکنندگان در این عرصه کمبود نهاده‌ است.

وی با اشاره نهاده‌ها بیش از ۶۰ درصد هزینه تمام شده تخم مرغ  را تشکیل می‌دهد افزود: مشکل نوسان قیمت و  کمبود نهاده‌ها باعث شده از ۵۲۴ واحد مرغداری گوشتی در استان ۸۴ واحد جوجه‌ریزی نداشته باشند.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تخم‌مرغ نقش اساسی در تأمین پروتئین افراد دارد تصریح کرد: پروتئین موجود در تخم‌مرغ ۹۷.۳ درصد است که این میزان  بیشتر از پروتئین موجود در شیر، ماهی و گوشت بوده و از این حیث در رده اول قرار دارد.

وی در ادامه به اهمیت مصرف روزانه تخم مرغ برای ارتقای شاخص سلامت اشاره کرد و گفت:  امروزه دیگر مصرف تخم‌مرغ به عنوان عامل افزایش کلسترول خون مطرح نیست بنابراین باید در سبد خانواده‌ها جای گیرد.

قراگوزلو خاطرنشان کرد:  تخم‌مرغ همه ویتامین‌های لازم به جزء ویتامین C را دارد و به علت اهمیت و ارزش بالای خود باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها اعم از سرطان و بیماری‌های قلبی شده که ۱.۳ کالری، آهن، کلسیم، فسفر و انرژی مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل و تکمیل  زنجیره تولید مرغ در استان اظهار کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ به‌صورت کیلویی فروخته می‌شود و کم پیش می آید به صورت شانه‌ای خریداری شود ضمن اینکه  قیمت مصوب تخم‌مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری است و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همداندر پایان تأکید کرد: از اواخر آبان ماه تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار به دست مردم می‌رسد و فروش به صورت شانه‌ای ممنوع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول