اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعتراض شدید ایران به طرف‌های درگیر در قره‌باغ/ ارسال یادداشت رسمی استاندار به وزارت امور خارجه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان درخصوص اصابت راکت و گلوله‌های جنگی متعدد به خاک کشورمان خبر داد.

اعتراض شدید ایران به طرف‌های درگیر در قره‌باغ/ ارسال یادداشت رسمی استاندار به وزارت امور خارجه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو  اظهار داشت: اصابت چندین راکت، خمپاره و گلوله جنگی از سوی طرفین درگیر در قره‌باغ به برخی از روستاهای مرزی استان، باعث خسارات مادی به مناطق مسکونی و غیرمسکونی در این روستاها شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، مراتب اعتراض و تذکر خود را به هر دو کشور درگیر اعلام کرده و بر این اساس، تحت هیچ شرایطی، نباید گلوله‌های جنگی به خاک کشور ما اصابت کند.

راستگو تصریح کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی هم با ارسال یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری سفرای جمهوری اسلامی ایران در هر دو کشور درگیر، برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از ملاقات‌های مرزی جداگانه میان مسوولان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد و متذکر شد: در این دیدارها نیز مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به حوادث پیش آمده اعلام شده است.

راستگو تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اوضاع را به دقت رصد کرده و تحت کنترل دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرزنشینان به عنوان حافظان منافع جمهوری اسلامی ایران نام برد و یادآور شد: مرزبانان و مسوولان منطقه، تذکرات لازم را به مردم ارائه کرده‌اند و ما نیز از تمامی مردم ساکن در نوار مرزی و مسافران درخواست داریم که از تجمع در حاشیه رود ارس جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول