اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ایران برای جام جهانی قطر شناور تفریحی می‌سازد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام مراحل پایانی ساخت سه فروند شناور تفریحی با جنس بدنه فایبر گلاس در یکی از شرکت های شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم خبر داد که قرار است در جام جهانی قطر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ایران برای جام جهانی قطر شناور تفریحی می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا محمدی کرجی ران با اعلام اینکه این سه فروند شناورهای از ابتدای طراحی و ساخت قالب مادر تا پایان تولید و به آب اندازی توسط متخصصان و صنعتگران توانای داخلی و در یکی از شرکتهای شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم درحال انجام است، اظهارداشت: این شناورهای تفریحی قرار است در جام جهانی پیش رو در کشور  قطر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کار ساخت نخستین شناور مراحل پایان  خود طی می‌کند و بدنه شناور دوم نیز تکمیل و هم اکنون در حال نصب عرشه اصلی و سالن مسافری است خاطر نشان کرد: ظرف یکماه آینده بدنه شناور سوم نیز از قالب خارج و مراحل تکمیل بخش‌های دیگر آن آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت بدنه شناور از جنس فایبر گلاس را بدلیل هزینه اولیه کمتر نسبت به چوب و فلز، راحت بودن فرم دهی، سرعت بالای تولید و هزینه نگهداری کمتر را از جمله مزیت‌هایی آن عنوان کرد که طی سالیان اخیر مورد توجه و اقبال سازندگان و شناورداران قرار گرفته است.

محمدی کرجی ران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارگاههای فعال شناورسازی در سواحل استان اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۳۲ کارگاه فعال در امر ساخت انواع شناور با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مشغول فعالیت هستند که با وجود مزیت‌های داخلی در ساخت شناورها و صادرات آن می‌توان زمینه رونق معیشت جوانان و اشتغالزایی بیشتری را فراهم کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرف ۶ ماهه اول سال جاری علیرغم همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های متاثر از آن، فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از ۲۰۰ فروند شناور با اخذ مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای استان هرمزگان آغاز شده که این امر در نوع خود بی سابقه است.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول