اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اعلام سطح هشدار نارنجی در البرز در اثر فعالیت سامانه بارشی

در اثر ورود سامانه بارشی به استان البرز رگبار شدید و ساعتی ، رعد وبرق ، وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مسیل ها و اختلال تردد در جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

اعلام سطح هشدار نارنجی در البرز در اثر فعالیت سامانه بارشی

آرش بهاروند احمدی مدیر‌کل هواشناسی البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج در رابطه با آخرین وضعیت جوی این استان گفت: برابر نقشه های امروز هواشناسی بر اساس فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از عصر روز یکشنبه  ۱۳مهرماه تا چهارشنبه ۱۶مهرماه کاهش محسوس دمای ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد بویژه ارتفاعات شمال شرق استان مورد انتظار است.

بهاروند افزود: برابر نقشه‌های امروز هواشناسی استان البرز رگبار شدید و ساعتی ، رعد وبرق ، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها ، جاری شدن روان آب در مسیل ها ، برخورد صاعقه ، اختلال تردد در جاده های کوهستانی  از مخاطرات و اثرات مخاطراتی این سامانه بارشی است.

وی اظهار داشت:  مردم عزیز استان باید به هشدارهای اعلام شده توجه داشته باشند تا ضمن پرهیز از توقف و اسکان درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل های فصلی ، عدم توقف زیر درختان و تاسیسات فلزی به سبب رخداد رگبار و رعد وبرق ، تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه ای و دامی را داشته باشند.

بهاروند تاکید کرد: تسریع در برداشت ذرت های رسیده ، محصولات تابستانه ، صیفی و سبزیجات و انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، محافظت از تاسیسات و سازه ها در برابر باد شدید، استفاده از ضد یخ در ماشین آلات بویژه در ارتفاعات، تامین سوخت مناسب و تنظیم دریچه سالن های تولیدی بمنظور کنترل دما و رطوبت سالن ها باتوجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا ، عدم تردد احشام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مراقبت در برابر مخاطره رعد و برق ازدیگر توصیه های دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز با ورود این سامانه بارشی به استان البرز است.

وی یاد آورشد: محافظت از کندو های زنبور عسل در ارتفاعات و جلوگیری از ورود آب به داخل کندو، برداشت مزارع یونجه در استان بعد از خاتمه فعالیت سامانه بارشی ، آبیاری مزارع کشت دوم ذرت برای جلوگیری از تنش‌های سرمایی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول