اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم توجه به منافع مردم در الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم حاشیه شهر یزد از کمبود امکانات گلایه های بسیاری دارند، گفت: تامین منافع مردم باید در اولویت بررسی الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد قرار گیرد.

لزوم توجه به منافع مردم در الحاق روستاهای بخش مرکزی به  شهر یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار در جریان دیدار با فرماندار یزد، با بیان این‌که  همه مسئولان باید منافع مردم را در کارهایی که انجام می دهند در نظر داشته باشند، اظهار کرد:  الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد موضوعی است که باید با نگاه دقیق و جامع انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که در این زمینه باید حتما نظرات مردم مدنظر قرار گیرد، افزود: در ارتباط با الحاق حمیدیا به شهر یزد، افرادی به دنبال کلان شهر شدن یزد و افزایش اعتبارات بودند در حالی که این اقدام هیچ تاثیری در کلان شهر شدن یزد نداشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: باید این نگاه را داشته باشیم که اگر روستاهای یزد به شهر یزد الحاق شوند آیا واقعا زمینه خدمت رسانی به آنها بیشتر می‌شود و شهرداری قرار است خدمات مناسبی به آنها ارائه کند یا مثل برخی از نقاط فعلی شهر یزد از جمله محمودآباد، خیرآباد، منطقه اسکان و دیگر نقاط حاشیه ای شهر قرار است مشکلات عدیده‌ای داشته باشند.

جوکار تصریح کرد: الان این مناطق گلایه های بسیاری در ارتباط با عدم رسیدگی مناسب به آنها دارند و عملا همه می‌بینیم که افزایش حاشیه نشینی در شهر یزد مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: در این زمینه توافقی صورت گرفته که نظرسنجی از مردم منطقه صورت گیرد که آیا اکثریت این روستاها به دنبال الحاق به شهر یزد هستند یا این تنها برنامه مسئولان است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الان شغل خیلی از مردم این روستاها دامداری است اما زمانی که به شهر الحاق شوند دیگر امکان دامداری در مناطق مسکونی را ندارند و این موضوع برای آنها مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که ادامه داد: نباید در ارتباط با الحاق روستاها به شهر عجله کرد گفت: اکرمیه و اکرم آباد الان به صورت کامل بافت شهری به خود گرفتند و باید به صورت دقیق بررسی کرد که اگر واقعا مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نمی آید و خودشان هم تمایل به این موضوع دارند، به شهر یزد الحاق شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ارتباط با مابقی روستاها هم باید کار تحقیقاتی و مطالعاتی دقیقی انجام شود چرا که به هیچ عنوان زمان برای آزمون و خطا وجود ندارد و نباید به گونه ای عمل کنیم که مشکلات مردم بیشتر شود.

سیدمحمود رستگاری فرماندار یزد هم در این دیدار تصریح کرد: در ارتباط با چند روستایی که به شهر یزد متصل هستند، همیشه مباحث تداخل مرزی با شهر یزد وجود دارد و علاوه بر آن بافت عمده آنها هم شهری شده است.

وی با اشاره به این‌که شوراهای این مناطق درخواست هایی نوشتند که با توجه به مشکلات موجود آنها و عدم پاسخگویی امکانات لازم، درخواست الحاق به شهر یزد را دارند.

فرماندار یزد با بیان این‌که این موضوع قطعا دارای مزایا و معایبی هست گفت: یکی از دغدغه های موجود مربوط به اعتبارهایی است که الان در اختیار آنهاست ولی پس از الحاق به شهر ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.

رستگاری افزود: در این زمینه در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که در صورت امکان، این روستاها به شهر یزد الحاق شده و یک منطقه اختصاصی برای آنها در شهر یزد ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نکته بسیار مهمی وجود دارد که حتما منطقه اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شود وگرنه نمی‌توان انتظار داشت که الحاق این روستاها به یکی از مناطق فعلی شهرداری برای آنها مناسب باشد.

فرماندار یزد گفت: در دیدار با آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد و این روستاها هم توضیحات لازم ارائه شد و وی تاکید کرد که الحاق یا عدم الحاق روستاهای مطرح شده به شهر یزد باید زمینه بهبود وضعیت برای مردم و خدمات رسانی به آنها را فراهم کند.

رستگاری با تاکید بر این‌که هیچ گونه عجله‌ای برای انجام این کار بدون کار مطالعاتی دقیق نداریم گفت: قطعا اگر این اقدام انجام شود و پس از آن متوجه شویم که اشتباه کردیم، بازگرداندن آن خیلی سخت است ولی زمان همیشه برای الحاق آن به شهر وجود دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول