اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

حمایت ستاد امربه‌معروف از کشاورزان/قیمت خرما در دست نخل‌دار نیست

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: خرمای استان بوشهر به کام باغدار تلخ و به کام دلال شیرین است و سود وافر را دلالان می‌برند.

حمایت ستاد امربه‌معروف از کشاورزان/قیمت خرما در دست نخل‌دار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبری در نشست با نخل داران شهرستان دشتستان اظهار داشت: رویکرد جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تقویت و افزایش روحیه مطالبه‌گری در بین مردم است و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به دنبال این است که مطالبات به حق مردم را از زبان مردم به گوش مسئولین برساند.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر با اشاره به تأکید آیت‌الله صفایی بوشهری رئیس ستاد و پیگیری سردار رزمجو دبیر این ستاد در موضوع حل مشکلات نخل داران در استان بوشهر گفت: باتوجه‌به مهم بودن این موضوع با همکاری رسانه‌ها و گروه‌های مطالبه‌گری مردمی با محوریت حل معضل بازار خرما کارگروهی در ستاد امربه‌معروف استان بوشهر تشکیل شد.

وی تصریح کرد: نخل‌ها سالانه یک‌بار ثمر می‌دهند و کشاورز باید محصول خود را به قیمتی بفروشد که بتواند با درآمد حاصل از آن یک سال زندگی خود را بچرخاند ولی تعیین نرخ و قیمت خرما در دست هزاران نخل‌دار زحمت‌کش نیست و این قیمت را کسانی دیگر تعیین می‌کنند و سود می‌برند که این خود یک معضل بزرگی برای جامعه نخل داری استان بوشهر است.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس، مسؤولین امر نیز با برنامه‌ریزی دقیق به اقتصاد و حل مشکلات نخل داران کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی، ارائه راهکارهای مفید و مطالبه‌گری به‌عنوان رمز موفقیت گروه‌های جهادی، این مهم را در بالابردن سطح رضایتمندی جامعه مؤثر دانست و بیان کرد: فعال‌شدن گروه‌های مطالبه‌گری مردمی به‌منظور حل مشکلات و دغدغه‌های مردم می‌تواند بهترین گزینه برای پیشگیری و حل معضلات جامعه باشد.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر خاطرنشان کرد: حجاب، فساد و رشوه تنها موضوعات امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیست، بلکه باید در حوزه‌های مختلف، با ایجاد و فعال‌شدن گروه‌های مطالبه‌گری اجتماعی به‌صورت جدی موضوعات توسط مردم پیگیری شود.

نشست نخل داران شهر آب پخش دشتستان با جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر با حضور امام‌جمعه این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول