اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازدید ۱۰ گروه تخصصی از ادارات سمنان/ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: ۱۰ گروه تخصصی در دو روز گذشته از ۵۰ دستگاه اجرایی بازدید و بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای بخشنامه‌ها و فرم‌های بازرسی نظارت کردند.

بازدید ۱۰ گروه تخصصی از ادارات سمنان/ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین عصر یک‌شنبه در بازدید اعضای کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان سمنان اظهار کرد: مردم و سازمان‌های دولتی استان در پیشگیری و کنترل کرونا در کشور بسیار خوب درخشیدند.

او گفت: دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان و کارگروه بازرسی از ادارات و سازمان‌های دولتی به‌منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌ها اکیپ‌هایی را تشکیل و به ادارات اعزام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: ۱۰ اکیپ تخصصی در طی دو روز گذشته از ۵۰ دستگاه اجرایی بازدید و بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای بخشنامه‌ها و فرم‌های بازرسی نظارت کردند

سعدالدین بیان کرد: بر اساس گزارش‌های جمع‌بندی شده از بازرسان، حدود ۹۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان دستورالعمل‌های ابلاغی را به‌خوبی اجرایی کرده‌اند.

او با بیان اینکه اجرای برخی پروتکل‌ها در ادارات استان سمنان بالای ۹۸ درصد بوده، گفت: بالاترین نماد مبارزه با کرونا در سطح ادارات استفاده از ماسک است که بر اساس آمار، در بیش از ۹۱ درصد از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ماسک به‌صورت کامل استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با کارکنان دارای کسالت و بیماری زمینه‌ای همکاری کامل کنند؛ بخشنامه دورکاری کارکنان همچنان به قوت خود باقی بوده و لغو نشده است.

سعدالدین اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر اساس قرارداد داخلی امور اجرایی را به‌صورت دورکاری به کارکنان واگذار کنند.

او اضافه کرد: از آنجا که ادارات و دستگاه‌های اجرایی نقش الگویی برای مردم دارند، دستورالعمل‌ها باید با نهایت دقت و حساسیت در سطح ادارات اجرایی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای در سطح ادارات فرهنگ‌سازی کرده که کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رعایت پروتکل‌ها را در سطح منازل خود نیز اجرا کنند.

سعدالدین بیان کرد: از رسانه‌های استان سمنان درخواست می‌کنم با توجه به حساسیت این هفته، همچون گذشته نسبت به فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها اهتمام ورزیده و تلاش کنند.

او گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند، بستگی به تعداد دفعات و نوع تخلف از موازین بهداشتی از تذکر تا سه ماه انفصال از خدمت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: نگاه مجموعه استان، اقناع تفکر عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ نه صرفاً الزام به آن و  دستگاه‌های اجرایی به ارباب‌رجوع و مراجعانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمتی ارائه نکنند.

سعدالدین بیان کرد: به‌منظور رصد کامل رعایت پروتکل‌ها هر یک از دستگاه‌های اجرایی دارای گروه‌های بازرسی بوده و پیگیری‌های مطلوبی را تاکنون به انجام رسانده‌اند.

او افزود: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی، موارد نقض قوانین را به سامانه ۱۱۱ یا دانشگاه علوم پزشکی یا شماره ۲۱۲۹۳۰۸ کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا مستقر در استانداری سمنان اعلام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول