اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

همت یک مسجد برای ترسیم دلتنگی جاماندگان اربعین

سومین سوگواره هنری «اربعین» به همت مسجدالمتقین تهران برای جمع‌آوری متون ادبی، فیلم و عکس و ویژه کودکان به منظور ترسیم حسرت و دلتنگی جاماندگان اربعین امسال برگزار می‌شود.

همت یک مسجد برای ترسیم دلتنگی جاماندگان اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس، سالار شفایی دبیر سومین سوگواره هنری اربعین از برگزاری این سوگواره به همت مسجد المتقین تهران (واقع در محله صدر تهران) خبر داد و اظهار کرد: این رویداد هنری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به همت گروهی از جوانان و نوجوانان مسجدی در دو سال گذشته برگزار شده و امسال برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

دبیر سومین سوگواره هنری اربعین ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اربعین امسال و لغو حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا، این سوگواره در سومین دوره با تغییراتی در رشته‌ها، بخش‌ها و در قالب سه بخش متون ادبی، فیلم و عکس و ویژه کودکان برگزار می‌شود.

شفایی با بیان اینکه این سه بخش شامل رشته‌های متنوعی می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش ادبی در رشته‌های داستانک، دل‌نوشته و خاطره نویسی، در بخش فیلم و عکس در رشته‌های فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس و در بخش ویژه کودکان در رشته‌های شعرخوانی و نقاشی با این سوگواره همراهی کنند.

وی تاکید کرد: این سوگواره امسال درصدد است تا با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و نیز همسو با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به تصویر کشیدن حسرت و دلتنگی جاماندگان اربعین، از ابزار هنر برای ترسیم این دلتنگی و حسرت بهره گیرد.

شفایی با بیان اینکه «اربعین و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» چهارمین محور این سوگواره است، ابراز کرد: دلیل این انتخاب نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت است که بانی حضور پرشور مردم در پیاده روی اربعین در سال‌های اخیر بود.

دبیر سومین سوگواره هنری اربعین درباره مهلت ارسال آثار به این سوگواره، اعلام کرد: مهلت ارسال آثار دوشنبه، ۲۶ مهرماه همزمان با پایان ماه صفر است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام رسان های بله، واتس‌آپ و تلگرام آثار خود را به شماره ۰۹۳۹۲۰۰۵۹۹۲ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این سوگواره به صورت کاملا مردمی و بدون حمایت مالی ارگان‌ها و نهادها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، اختتامیه این سوگواره یا به صورت مجازی یا با حضور جمعیت محدود و رعایت پروتک‌های بهداشتی برگزار می‌شود. البته پیش از آن، داوری آثار با حضور هیأت داورانی متشکل از داوران محلی و افراد شاخص کشوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول