اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تقی‌پور: به هیچ وجه نباید مسائل اقتصادی کشور را به انتخابات آمریکا گره بزنیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ ما به هیچ وجه نباید همه موارد به ویژه مسائل اقتصادی کشور را به سیاست خارجی و انتخابات آمریکا گره بزنیم.

تقی‌پور: به هیچ وجه نباید مسائل اقتصادی کشور را به انتخابات آمریکا گره بزنیم

رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: درباره عدم اعتماد به آمریکا قبلا بارها صحبت و بر آن تاکید شده است.

وی افزود: ما اساسا به هیچ وجه نباید همه موارد به ویژه مسائل اقتصادی کشور را به مسائل خارجی و سیاست خارجی گره بزنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند ممکن است تغییر و تحولات سایر کشور در سیاست و روابط بین‌الملل و بحث‌های ارتباطات سیاسی بین کشورها تاثیرگذار باشد اما اینکه ما مسائل اساسی کشور را به این موضوع و انتخابات آمریکا ارتباط دهیم قطعا این یک مسیر اشتباهی است.

تقی پور بر همین اساس اضافه کرد: قبلا هم تجربه شده این مسیر اشتباه است و اگر ما در این چند سال بنا را بر مبنای نظریه اقتصاد مقاومتی که نظریه بسیار قوی و متقنی است، گذاشته بودیم قطعا امروز در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه در قطع وابستگی‌ها و استقلال اقتصادی گام‌های بلندتری برداشته بودیم و مسائلمان بسیار کمتر از این بود که اکنون با آن روبرو هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: متاسفانه این رویه و سلایق در سیاست‌های اجرایی کشور سایه انداخته و ما شاهد هستیم که بخش اعظم مسائل و مشکلات هم معطوف به همین نوع نگاه و نگرش است.

وی تصریح کرد: از این منظر ما باید در این فرصت باقی مانده از دولت دوازدهم سعی کنیم مسائل و مشکلات کشور را از این حالت بیرون آوریم و بر رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب در هفته دولت امسال داشتند توجه بیشتر کنیم چرا که تاکید بر این شد که مسائل اولویت بندی شوند و با نگاه به ظرفیت‌های داخل و با اینهمه استعدادها و ظرفیت‌های منابع انسانی و منابع طبیعی که در کشور وجود دارد، قطعا می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: به نظر من این راه حل روشن است و امیدواریم دولتمردان هم به این مسائل و راه‌حل‌ها توجه کرده و بر مبنای آن مسیر را پیش ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول