اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شناسایی 500 سایت عرضه کننده کالای قاچاق در فضای مجازی

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: طی دو مرحله 500 سایت و دامنه عرضه کننده کالاهای قاچاق در فضای مجازی شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع مربوطه معرفی شده اند.

شناسایی 500 سایت عرضه کننده کالای قاچاق در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمیدرضا دهقانی‌نیا در مورد ممنوعیت فروش کالاهای قاچاق در فروشگاهای برخط گفت: در مرحله اول با همکاری تمام اعضا بیش از 300 دامنه و سایت عرضه کننده کالاهای قاچاق شناسایی شده که با برگزاری جلساتی با مسئولان این سایت ها گفت وگو انجام شد لذا پیرو این جلسات برخی اقدام به اصلاح و از عرضه کالاهای قاچاق در این سایت ها خودداری کردند. 

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: اما برخی دیگر همچنان به فعالیت خود در خصوص عرضه کالاهای قاچاق ادامه دادند که براین اساس این متخلفین را برای اعمال قانون به مراجع مربوطه معرفی کرده ایم. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: پس از آن مرحله باز هم 200 سایت و دامنه عرضه کننده کالای قاچاق در فضای مجازی شناسایی شده است. 

دهقانی نیا بیان داشت:  برخورد با کسب و کارهای اینترنتی متخلف در درجه اول از طریق کشف آن واحد متخلف انجام می شود و سپس  در کارگروه مربوطه در ستاد موارد و دامنه هایی که اقدام به این کار در فضای مجازی کرده اند اعلام می شود ، آنگاه این موارد و  مصادیق مجرمانه در فضای مجازی به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور معرفی شده و  به عنوان کارگروه کشف مصادیق محتوای مجرمانه ، برای تصمیم سازی به درگاه پرداخت به بانک مرکزی معرفی و همچنین برای تعلیق نماد اعتماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت معرفی می شوند و در نهایت نیز  برای تعلیق کسب و کار به اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی معرفی می شوند. 

* جولان قاچاقچیان کالا در فضای مجازی

رضا الفت  نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی درباره ممنوعیت فروش کالاهای قاچاق در فروشگاه های برخط گفت: 80 درصد کسب و کارهای اینترنتی در مورد عدم عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجاز همکاری لازم را دارند. 

وی بیان داشت: این در حالی است  کسب و کارهای عضو اتحادیه 1900 مورد است اما بیش از سی هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی بدون جواز کسب داریم که ممکن است اقدام به عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی کنند. 

الفت بیان داشت: ضمن اینکه فضای مجازی فقط وب سایت نیست و شبکه های اینستاگرام و مزون هم وجود دارد  که عرضه کننده کالاهای قاچاق در آنجا جولان می دهند. 

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول