اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انجام رایگان واکسیناسیون نیوکاسل طیور در فیروزکوه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۹ هزار دام طیور در فیروزکوه خبر داد.

انجام رایگان واکسیناسیون نیوکاسل طیور در فیروزکوه

محسن حمیدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه با اشاره به فعالیت شش ماه نخست امسال اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۹ بالای ۵۰۰ هزار رأس دام سبک علیه بیماری‌های مهم استراتژیک سازمان اعم از آبله، شاربن، تب برفکی،بروسلوز و تی‌پی‌آر به صورت رایگان واکسیناسیون شدند.

وی گفت: همچنین به صورت سه مرحله واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی هم رایگان در سطح شهرستان انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه با اشاره به صدور بالغ بر دویست گواهی حمل قرنطینه برای عشایر کشور در شش ماهه نخست، ادامه داد: از حدود ۲۵ واحد طیور در شهرستان ۱۹ واحد در حال حاضر فعال بوده و در هر دوره هم بیش از ۲۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را روانه کشتارگاه می‌کنند و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ گواهی حمل طیور به کشتارگاه در این مدت صادر شده است. 

حمیدی افزود: علاوه بر این مسائل بحث بهداشت شهروندان و تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی مطرح است که با توجه به استقرار مسؤول بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه در کشتارگاه شهرداری به صورت رایگان نظارت بهداشتی در این کشتارگاه انجام می‌شود همچنین بر واحدهای عرضه گوشت مانندقصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی نظارت بهداشتی وجود دارد.

وی در پایان گفت: سلامت شهروندان فیروزکوه خط قرمز این اداره است و دامپزشکی شهرستان فیروزکوه برای این مسئله هر آنچه که در توان خود و حتی بیشتر از آن انجام می‌دهد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول