اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ درمان بیماران سخت‌تر شده است/ با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها فاصله‌ای نداریم

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: درمان بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با ماه‌های گذشته سخت‌تر شده؛ چرا که مبتلایان با علائم شدیدتر بیماری روبرو هستند.

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ درمان بیماران سخت‌تر شده است/ با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها فاصله‌ای نداریم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی با پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

مبتلایان با علائم شدیدتر بیماری روبرو هستند

- با اشاره به شکل‌گیری موج سوم کرونا در کشور ویروس کرونا وارد مرحله جدیدی شده، به شکلی که در دو هفته اخیر با بیمارانی مواجه شده‌ایم که با علائمی مشابه ولی شدیدتر از دوره‌های قبل به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند.

- درمان بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با ماه‌های گذشته سخت‌تر شده؛ چرا که مبتلایان با علائم شدیدتر بیماری روبرو هستند.

- بالاترین میزان بستری شدگان کرونایی از اولین روز شیوع تا به امروز در بخش های ICU، مربوط به روزهای اخیر است.

- تقریبا ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه کشور در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد و در آینده نیز هر تعداد تخت بستری به ناوگان درمان اضافه شود، به درمان این بیماران تعلق خواهد گرفت.

سفرها بر افزایش آمار کرونا تاثیر مستقیم دارند

- سفرها بر افزایش آمار کرونا تاثیر مستقیم دارند. برای پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت خود از سفر رفتن اجتناب کنید؛ چرا که اگر مردم بخواهند همانند هفته‌های گذشته همچنان در مراسم‌ها شرکت کنند و به سفر رفتن ادامه دهند، تعداد مبتلایان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

- همچنان بهترین راه مبتلا نشدن به ویروس کووید ۱۹ پیشگیری است. همچنان و همانند روزهای اول شیوع این اپیدمی بیشترین قربانیان این بیماری افراد در معرض خطر و سالمندان هستند؛ ولی این موضوع به این معنی نیست که سلامت سایرین و جوانترها تضمین شده است؛ چرا که موارد عدیده‌ای نیز در موج سوم بدون هیچ بیماری زمینه‌ای و ریسک فاکتوری درگیر ابتلا به این بیماری در فرم‌های شدیدتر شده‌اند.

- دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت بیشتر پروتکل‌ها، محدودیت تردد، عدم برگزاری تجمعات در مراسم‌ها و ... فصل الخطاب است و خواستار عمل به این توصیه‌ها هستم.

خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیز گفت‌وگویی با خبرگزاری برنا انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

روند بیماری کرونا در کشور روبه افزایش است

- روند بیماری کرونا در کشور روبه افزایش است. هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال و تعداد جوانان درگیر کرونا افزایش یافته است.

-  ظرفیت‌های ارائه خدمت محدود است، طبیعتا اگر روند ابتلا افزایش یابد، برای پذیرش و بستری بیماران با محدودیت‌های فراوان مواجه هستیم. البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما با این مقوله هم فاصله نداریم.

- در ابتدای شیوع این بیماری تنفسی با ضعف و تب همراه بود. در پیک دوم کرونا علائم گوارشی و مشکلات مغز و اعصاب نیز از دیگر علائم این بیماری بود.

- افراد باید بدانند فاصله‌گذاری اجتماعی در مهار بیماری کرونا از اهمیت برخوردار است. همچنین بعد از شستن مکرر دست‌ها و در نهایت استفاده همگانی از ماسک موثر است. این سه راهکار در پیشگیری کرونا موثر است، چون هنوز درمان مشخصی برای این بیماری یافت نشده است.

در آینده نزدیک با کمبود تخت‌های آی سی یو مواجه می‌شویم

- هم‌اکنون کمبودی در تجهیزات بهداشتی و درمان بیمارستان نداریم اما در صورت تداوم وضعیت فعلی، در آینده نزدیک با کمبودهای فراوان در بخش درمان مواجه می‌شویم. بی‌شک در آینده نزدیک با کمبود تخت‌های آی سی یو مواجه می‌شویم.

-  افراد در گروه‌های سنی مختلف به کرونا مبتلا شده‌اند. اغلب کودکان ناقل کرونا هستند. بسیاری از کودکان به‌شکل شدید و نگران کننده به کرونا مبتلا نمی‌شوند. هرچند کودکان زمینه انتقال به دیگر افراد را به دنبال دارند. این مسئله تعداد بیماران کرونایی را افزایش می‌دهد.

باور کنید مرگ «کرونا» سراغ همه ما می‌آید

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

به عنوان عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، عاجزانه از مردم خواهش می‌کنم در تعطیلات تجمیعی هفته‌های آتی، از سفرهای تفریحی و بی‌مورد صرف‌نظر کنند و برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان، برای احترام به حقوق انسانی سایر هموطنان و همچنین برای احترام به زحمات کادر درمان، خانه‌نشینی را به تفریح و گشت و گذار در استان‌هایی که حالا هیچ کدام، شرایط مطلوبی از بابت کاهش شیوع بیماری کووید۱۹ ندارند، ترجیح بدهند.

در غیر این صورت، ظرف هفته‌های پس از آن، با تکمیل صددرصدی تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم و ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستری‌های جدید کووید۱۹ بیمارستانی صحرایی دایر کنیم.

کووید۱۹ این درس مهم را به ما آموخت که برخلاف باورهای کهنه درباره اینکه «مرگ برای همسایه است» اتفاقا، حالا و در این شرایط، مرگ دیگر برای همسایه نیست بلکه پشت در خانه ما هم نشسته و برای ما هم اتفاق می‌افتد و ممکن است یک روز من و شما هم بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان‌مان را از دست بدهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول