اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نیروی دریایی در آمادگی کامل است/الحاق شناورهای اقیانوس‌پیما به نیروی دریایی سپاه

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی امروز از آمادگی کاملی برخوردار است و نیروهای ما آموزش‌های خوبی را گذراندند و چنانچه دشمن خطایی مرتکب شود با پاسخ محکم نیروی دریایی سپاه مواجه خواهد شد.

نیروی دریایی در آمادگی کامل است/الحاق شناورهای اقیانوس‌پیما به نیروی دریایی سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،  سردار رمضان زیرراهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز شهدای مبارزه با استکبار جهانی و نیروی دریایی سپاه برگزار شده بود با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: رزمندگان در دفاع مقدس نیروی دریایی دشمن را به ستوه آورده بودند و آنها حریف ایران نمی‌شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای جبران شکست‌های خود کشتی‌ها و هواپیمای مسافربری ما را مورد اصابت قرار می‌دادند تا به نوعی حفظ آبرویی کنند گفت: این حرکات آنها آبرویشان را در مجامع جهانی از بین برد و شکست بزرگی را به آنان تحمیل کرد.

وی به برنامه‌های سالروز شهدای مبارزه با استکبار جهانی در استان اشاره کرد و افزود: نصب تمثال شهدا در میادین شهر و فضاسازی شهری، پخش فیلم‌های دفاع مقدس، مصاحبه با فرماندهان جنگ، دعوت از خانواده شهدا در برنامه‌های تلویزیونی، گلباران محل شهادت شهدا، مانور دریایی حضور بر سر مزار شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

سردار زیرراهی، زنگ ایثار در مدارس تحت پوشش سپاه، برگزاری مسابقات دانش آموزی و مسابقات فرهنگی و ورزشی، رونمایی از تصویر گرافیکی شهید نادر مهدوی، تولید نماهنگ ساحل حماسه و پخش مستندی از شهادت شهید مهدوی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: مراسمی به همین منظور در حسینیه عاشقان ثاراالله بوشهر برگزار خواهد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یکی از ماموریت‌های محوله سپاه مقابله با صید ترال، قاچاق سوخت و مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: شاید بتوان گفت در بحث قاچاق سوخت به حداقل قاچاق در خلیج فارس رسیدیم و چندین هزار تن قاچاق سوخت در این زمینه توقیف و تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شد.

وی بیان داشت: در خصوص مقابله با صید ترال نیز کارهای خوبی صورت گرفته و با شناورهایی که بیشتر در خورخان و بردستان صید ترال انجام می‌دادند برخورد شد و این کار تاکنون ادامه دارد؛ در این خصوص کار خوبی که صورت گرفت تمامی آبزی‌های صید شده به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی تحویل داده شد.

سردار زیرراهی با اشاره به توان نظامی نیروی دریایی سپاه گفت: توانایی رزمی سپاه چه در بعد انسانی و چه تجهیزات قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و با تجهیزات به‌روزی که در اختیار سپاه است اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به منطقه وجود دارد و همه تحرکات را به خوبی رصد می‌کنیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز سپاه از انواع راکت اندازها، موشک اندازها و پهپادها برخورددار است گفت: اخیراً نیز 188 پهپاد شناسایی به نیروی دریایی سپاه ملحق شد؛ نیروی دریایی امروز از آمادگی کاملی برخوردار است و نیروهای ما آموزش‌های خوبی را گذراندند و چنانچه دشمن خطایی مرتکب شود با پاسخ محکم نیروی دریایی سپاه مواجه خواهد شد.

سردار زیرراهی از ساخت پهپاد‌های یاد شده توسط متخصصان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع خبر داد و افزود: تعدادی شناور اقیانوس‌پیما برای حضور در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها در حال ساخت است که تا پایان سال به سازمان نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول