اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی گردو در تویسرکان

رئیس فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان از بهره‌برداری شرکت بسته‌بندی گردو در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰ نفر با این اقدام صاحب شغل می‌شوند.

راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی گردو در تویسرکان

رضا حکمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با بیان اینکه مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای شهید مفتح تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» را در شهرستان سرلوحه کار خود قرار داده است اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای در این راستا با ارتقای مهارت و ایجاد فناوری در بحث ایجاد اشتغال پایدار کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه برنامه‌های کاربردی و مطلوبی ر با همکاری شرکای اجتماعی در نظر گرفته‌ایم افزود: متاسفانه ویروس کرونا بسیاری از کارها و مسائل را تحت شعاع خود قرار داده که البته برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است.

رئیس فنی‌ و حرفه‌ای شهید مفتح تویسرکان با اشاره به احیای ظرفیت‌های بالقوه‌ای فراموش شده با هدف اشتغال‌زایی و معرفی این توانمندی‌ها از برگزاری دومین جلسه در این زمینه با همکاری میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صنعت و معدن و اتاق اصناف در روستاها خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ آموزشی قالی‌بافی، خیاطی و کشت گل سرخ در سه روستای باباپیرعلی، چاشتخوره و کریم آباد افزود: در این طرح ضمن توانمندسازی و ارتقای مهارت افراد علاقه‌مند و ایجاد اشتغال‌، کارآفرینان شهرستان هم پای کار می‌آیند.
 
حکمتی در بخش دیگر از سخنانش از راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی خشکبار شرکت «توی و الوند» با هدف بسته‌بندی گردو و مشتقات آن برای نخستین بار در تویسرکان خبر داد و گفت: اجرای این پروژه کمک شایانی به حوزه کشاورزی، اصناف و حتی اتحادیه گردوکاران می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برند جهانی گردو از آن تویسرکان است، این طرح و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه از این ظرفیت اقتصادی کمک بسیار خوبی برای توسعه می‌کند.

رئیس فنی‌ و حرفه‌ای شهید مفتح تویسرکان با بیان اینکه با فعالیت پروژه بسته‌بندی گردو از خام‌فروشی محصول جلوگیری می‌شود افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: آقای قمری یکی از جوانان کارآفرین و نخبه تویسرکان این پروژه را با هدف بهره‌وری بهتر گردوی شهرستان اجرا می‌کند.

حکمتی با اشاره به اینکه پروژه بسته بندی‌ گردو و مشتقات آن در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود یادآور شد: با فعال شدن شرکت بسته‌بندی گردو هشت نفر مستقیم و ۱۲ نفر غیر مستقیم صاحب شغل می‌شوند.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول