اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی/ 35 هزار مدرس با دانشگاه علمی کاربردی همکاری دارند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پیش‌بینی می‌شود پذیرش دانشجو نسبت به سال تحصیلی گذشته با 20 درصد افزایش مواجه شود که نشان می‌دهد خانواده‌ها به اهمیت آموزش‌های مهارتی پی برده‌اند.

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی/ 35 هزار مدرس با دانشگاه علمی کاربردی همکاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار جلالی جواران بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: به سمت دانشگاه نسل چهارم که جامعه محور است در حال حرکت هستیم، دانشگاه باید ببیند جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد و برای رفع آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه استان گلستان جزو استان‌های موفق در حوزه آموزش علمی کاربردی است، تصریح کرد: در دانشگاه باید مباحث مهم و کلیدی مطرح شود، دانشگاه تمام تلاش خود را می‌کند تا دانش آموخته با مهارت بالا تربیت کند و تحویل جامعه بدهد که تا حدودی در این زمینه موفق بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: آمار وزارت علوم نشان می‌دهد که بیشترین اشتغال از دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.

جلالی جواران با اشاره به اینکه ما در جاهایی کمبود و خلأهای داشته‌ایم، ابراز کرد: باید حلقه‌های مفقوده بین علم و تکنولوژی و فناوری را پیدا و به یکدیگر وصل کنیم و بتوانیم در حوزه‌های مختلف اثربخش باشیم.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا بیش از ۵ هزار شغل شناسایی شده است، گفت: در کشور ما این رقم بسیار پایین‌تر است، استان بیشترین تمرکز خود را باید روی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد بگذارند تا آنها را شکوفا کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی استان گلستان بسیار توانمند است، بیان کرد: همانطوری که امام راحل فرمودند کشاورزی محور استقلال کشور است اگر این محور حفظ شده بود الان مشکل اشتغال نداشتیم و در امنیت غذایی که به امنیت ملی گره‌ خورده جایگاه بهتری داشتیم.

جلالی جواران با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی یک ظرفیت مغفول مانده بود، تصریح کرد: ما به دنبال ترویج آموزش‌های مهارتی هستیم نه مدرکی، دوره‌های کوتاه مدت می‌تواند نقش موثری داشته باشد که در این زمینه به استان‌ها تفویض اختیار شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حتما لازم نیست یک مرکز علمی کاربردی باشد می‌توانیم دوره‌های کوتاه‌مدت را در واحدهای تولیدی و کارخانه برگزار کنیم، در زمینه گردشگری ظرفیت زیادی وجود دارد در حوزه دریا، شیلات، جنگل و منابع طبیعی همینطور؛ خدا نعمت‌هایش را برای ما کامل کرده و ما نتوانستیم آن را به درستی احصا کنیم.

جلالی جواران با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی آمادگی کامل دارد در بخش‌هایی وارد شود که مهارت در سایه آموزش منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

* ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت‌نام کردند

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شغل نیست، تاکید کرد: اما آموزش درست دادن برای ما اهمیت بالایی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۳۵ هزار مدرس با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری می‌کنند که جایگاه آنها بسیار رفیع است.

به گفته جلالی جواران؛ ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی ما این است که ۲۰ درصد پذیرش دانشجو نسبت به سال قبل بیشتر بوده و خانواده‌ها به آموزش‌های مهارتی بیشتر توجه کردند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول