اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

99.9 درصد روستاهای کشور تا پایان دولت برق‌دار می‌شوند

معاون وزیر نیرو گفت: با پیگیری مستمر و با بهره‌گیری از روش‌های جدید برق‌رسانی به روستاها و عشایر در کشور، تا پایان امسال 99.9 درصد روستاهای ایران برق‌دار خواهندشد.

99.9 درصد روستاهای کشور تا پایان دولت برق‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همایون حائری عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو پروژه برق‌رسانی روستایی در هرمزگان اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال 150 روستا در 22 استان کشور برق‌دار شده‌اند که شمار کل روستاهای برق‌دار کشورمان را به 57 هزار و 570 روستا رساند.

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب تنها 4700 روستا در کشور برق‌دار بودند اما با تلاش دست‌اندرکاران صنعت برق در کشورمان تا امروز 57 هزار و 570 روستا در کشور برق‌دار شده‌اند و بسیاری از عشایر کشورمان نیز در نقاط استقرار ییلاق و قشلاق نیز از نعمت برق برخوردارند.

معاون وزیر نیرو عنوان داشت: طول شبکه توزیع برق روستایی در دو حوزه انتقال و توزیع در کشورمان بیش از 250 هزار کیلومتر معادل 6 برابر دور کره زمین است.

حائری اضافه کرد: تا پایان امسال 99.9 درصد از کل روستاهای کشورمان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و قابل حمل از جمله استفاده از صفحات خورشیدی برق‌دار می‌شوند.

وی همچنین سهم سیستم‌های سرمایشی را از شبکه برق تولیدی معادل 25 هزار مگاوات عنوان کرد.

انتهای پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول