اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقابل «سوخو-27» روسیه با 2 فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز بالتیک

وزارت دفاع روسیه از رهگیری 2 فروند هواپیمای جاسوسی آلمان و سوئد که قصد نقض حریم هوایی این کشور را داشتند، خبر داد.

تقابل «سوخو-27» روسیه با 2 فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز بالتیک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از رهگیری دو فروند هواپیمای جاسوسی سوئد و آلمان بر فراز دریای بالتیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: «در پنجم اکتبر(دوشنبه ۱۴ مهر) سامانه‌های کنترل هوا فضای روسیه دو فروند هواپیما حین نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را شناسایی کردند و برای تعیین نوع و جلوگیری از نقض حریم هوایی کشور، یک فروند سوخو-۲۷ متعلق به نائگان بالتیک با پرواز به موقع موفق به رهگیری دو هواپیمای جاسوسی شد.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده روسی نوع این هواپیماها را «اوریون آر سی» نیروی دریایی آلمان و «گالف استریم» نیروی هوی سوئد  اعلام کردند. این دو هواپیما حین پرواز بر فراز دریای بالتیک قصد نقض حریم هوایی روسیه را داشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده سوخو-27 پس از همراهی این هواپیما در حالی که این ماموریت را منطبق با معیارهای هوانوردی انجام داد، سالم به پایگاه خود بازگشت.

طی روزها و هفته‌های گذشته هواپیماهای ناتو بارها از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شدند و وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پرواز هرگونه هواپیمای نظامی نزدیک مرزهای خود را اقدام تنش‌زا میداند. نشریه روسی «کراسنا زوزدا» چندی قبل نوشت که نیروی هوایی روسیه اخیرا ۴۳ فروند هواپیمای خارجی که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشند، شناسایی کرد. منابع خبری چندی قبل از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷ فلانکر» روسیه با جنگنده‌های «اف-۱۸ هورنت» کانادا نزدیک حریم هوایی رومانی خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول