اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فراخوان بخش غیررقابتی جشنواره موسیقی فجر منتشر شد/افتتاح ۵ هنرستان هنرهای زیبا در استان ها

فراخوان بخش غیررقابتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد.

فراخوان بخش غیررقابتی جشنواره موسیقی فجر منتشر شد/افتتاح ۵ هنرستان هنرهای زیبا در استان ها

به گزارش خبرگزاری فارس، سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های غیررقابتی و رقابتی برگزار می شود که فراخوان بخش رقابتی جشنواره امروز منتشر شد.

فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان و گروههای موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

گروهها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه ای از اول آبان تا ۲۰ آذرماه امسال فرصت دارند بر اساس شرایط جشنواره در سایت به نشانی www.fjrmusicfestival.com ثبت نام و آثار خود را بارگزاری کنند.

فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت سازی و حمایت از فعالیت های خلاقانه هنرمندان و گروههای موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

در ادامه متن کامل فراخوان آمده است:

فراخوان سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر(بخش غیر رقابتی)

سی‌و‌ششمین جشنوارۀ موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۸ بهمن تا۳ اسفند ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. فراخوان حاضر بر اساس آیین ­نامۀ جشنواره و با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانۀ هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری  در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

ستاد برگزاری جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیۀ گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی در عرصۀ اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعۀ دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت نمایند.

مدارک لازم:

ــ ارائۀ نمونۀ تصویری از اجرا

ــ تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره

ــ متن تایپ‌شدۀ شعر وکلام

تبصره ۱:(در صورتی که شعر یا کلام آثار به زبانی غیر از فارسی باشد، ارسال ترجمۀ دقیق شعر، ترانه یا کلام نیز الزامی است).

 

شرایط:

۱.مهلت ارسال مدارک: تا تاریخ ۲۰/۹/۱۳۹۹

۲.زمان شروع ثبت نام در سامانه ۱/۸/۱۳۹۹

۳.نحوۀ ارسال مدارک:

 از طریق بارگذاری در سایت سی‌وششمین دورۀ جشنوارۀ موسیقی فجر به نشانی www.fajrmusicfestival.com


۴.نمونه تصویری باید حداقل ۱۵  دقیقه، با یکی از فرمت‌های VOB، MP4، WMV و بدون هرگونه ویرایش صوتی و تصویری به­گونه‌ای ارسال شود که تمامی اعضای گروه در تصویر به‌طور کامل مشخص باشند.

تبصره۲: نمونه تصویری در  بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی،می­بایست حداقل  شامل یک قطعه بی­کلام گروهی و یک تصنیف باشد.

۵..بازبینی آثار صرفاً بر اساس نمونه‌های تصویری ارسالی انجام می‌پذیرد، لذا تقاضا می‌شود متقاضیان در کنترل نمونه‌های ارسالی و به‌ویژه کیفیت صوتی آنها کمال دقت و حساسیت را مبذول دارند.

۶. اجراهایی که  واجد شرایط زیر باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت:

الف. هنرمندان و گروه­هایی که برای اولین‌بار در جشنوارۀ موسیقی فجر شرکت کرده­اند.

ب. هنرمندان و گروه‌هایی که کارگان (رپرتوار) جدید و مجزا برای اجرای جشنواره آماده کنند.

ج. گروه‌هایی که فاقد عضو مشترک در اعضای اصلی (سرپرست، خواننده، تک‌نواز) با دیگر گروه‌های شرکت‌کننده باشند.

۷.ترکیب اعضای گروه در زمان اجرای جشنواره، باید مطابق با فرم ثبت نام و نمونۀ تصویری ارسالی باشد. در صورت بروز اتفاق پیش‌بینی‌نشده و موجّه که منجر به تغییرات جزئی در ترکیب گروه شود، سرپرست گروه مؤظف است مراتب را در اسرع وقت کتباً به دبیرخانۀ جشنواره اطلاع دهد تا نتیجه پس از بررسی به گروه اعلام شود.

۸. هر اجرا شامل یک بخش، بدون تنفس با مدت زمان حداکثر ۶۰ دقیقه خواهد بود.

۹. تعیین مکان، تاریخ ، ساعت و نحوه ی اجرا(آنلاین یا حضوری) با توجه به وضعیت و شرایط سلامت جامعه و هماهنگی با ستاد ملی کرونا و موضوعاتفنی ،در اختیار ستاد جشنواره خواهد بود.

۱۰.رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار ارائه‌شده در جشنواره (موسیقی، شعروکلام) بر عهدۀ متقاضی است.

۱۱.بدیهی است اعلام نظر نهایی برای حضور گروه ها درجشنواره منوط به نظر هیات انتخاب گروه­ها و آثار بوده و حق اعتراض و تجدید نظربرای گروه­های متقاضی وجود نخواهد داشت.

۱۲.گروه هایی که توسط هیات انتخاب گروه­ها و آثاربه جشنواره راه پیدا می­کنند، می­بایست تا پایان جشنواره به تمامی تعهدات خود که در فرم ثبت نامدرج گردیده عمل کنند.لذا ستاد جشنواره می ­تواند به دلیل عدم انجام تعهدات ذکر شده،گروه دیگری را با هماهنگی هیات انتخاب ، جایگزین ایشان نماید.

تماس با ما:

نشانی دبیرخانۀ جشنواره: تهران، خیابان انقلاب. خیابان خارک. کوچه هانری کربن .پلاک ۱۸ طبقه سوم

تلفن:۰۹۳۹۸۵۹۹۴۲۰

نشانی تارنمای اینترنتی:www.fajrmusicfestival.com

ایمیل: info@fajrmusicfestival.com

********************************

 

مهرماه امسال ۵ هنرستان هنرهای زیبا در استان ها افتتاح شد

 

 همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، پنج هنرستان به مجموعه هنرستان های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ها در حوزه آموزش هنر در سطح کشور، پنج هنرستان هنرهای زیبا در مهرماه جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی در مازندران، ایلام، گلستان، قزوین و منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیرپاترین مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده می­شود و راهیابی به این واحدها، علاوه بر احراز شرایط عمومی، مستلزم موفقیت در آزمون ورودی است.

هدف از تاسیس  این هنرستان  ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور،  همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه درسراسر کشور است.

با توجه  به افزایش علاقه مندان رشته های هنری و  متقاضیان تحصیل در  هنرستان‌های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار هنرجویان هنرستان ها به تعداد پنج هزار و  ۴۸۵ نفر در سال تحصیلی ۹۹‏‏-۹۸ رسیده است و با تاسیس این هنرستان ها در استان های مازندران، ایلام، گلستان، قزوین  و منطقه آزاد قشم تعداد ۴۹ هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول