اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بارزانی: ملزم هستیم درآمدهای نفتی را به بغداد تحویل دهیم

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در سخنانی مقابل پارلمان این منطقه به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت.

بارزانی: ملزم هستیم درآمدهای نفتی را به بغداد تحویل دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، امروز (دوشنبه) در سخنانی مقابل پارلمان این منطقه، از مذاکرات اربیل و بغداد سخن گفت.

به نوشته وبگاه روداوو، بارزانی گفت که اربیل ملزم به تحویل درآمدهای نفتی به دولت فدرال (بغداد) است و همچنین باید در آینده میزان تولید نفت خود را کاهش دهد.

او همچنین گفت که با «مصطفی الکاظمی» بر سر افزایش هماهنگی‌ها و گفت‌و‌گوهای امنیتی میان نیروهای پیشمرگه و وزارت دفاع عراق توافق کرده است. بارزانی در ادامه از توافق بر سر تشکیل شش مقر امنیتی مشترک میان پیشمرگه و ارتش عراق در دیالی، مخمور، موصل، کرکوک، اربیل و بغداد خبر داد.


نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با ابراز خوشبینی در خصوص توافق با بغداد بر سر اداره مشترک گذرگاههای مرزی، گفت که این گذرگاهها به سیستم الکترونیکی یکپارچه مجهز شده و همزمان کمیته‌ای ویژه برای مبارزه با قاچاق تشکیل شده است.

بارزانی در ادامه تأکید که اختلافات میان اربیل و بغداد صرفا در خصوص بودجه و حقوق کارمندان نیست و پرونده نیروهای پیشمرگه، نفت و مناطقی که به گفته وی برای کردستان و در کنترل دولت بغداد قرار دارد، از مهم‌ترین این پرونده‌هاست.

چندی پیش نیز نخست‌وزیر منطقه کردستان در دیدار با وزیر دفاع ایتالیا گفته بود که منطقه کردستان از اقدامات نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی برای تحقق امنیت و ثبات در عراق حمایت می‌کند که از جمله آنها حل مشکلات میان اقلیم و دولت فدرال به صورت ریشه‌‌ای و بر اساس قانون اساسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول