اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کولر اسپلیت جایگزین کولرهای پنجره ای هرمزگانی‌ها می‌شود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: وزارت نیرو در گام اول نسبت به ارتقای ترانس های شبکه توزیع برق اقدام نماید و در گام بعد از محل اعتبارات وزارت نیرو، کولرهای پنجره ای پرمصرف مردم با کولر اسپلیت کم مصرف تعویض می‌شود.

کولر اسپلیت جایگزین کولرهای پنجره ای هرمزگانی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با حضور در آئین افتتاح پروژه های صنعت برق هرمزگان گفت: در جلسات متعدد کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نیرو، مشکلات مردم هرمزگان و دلایل نوسانات برق روستایی شناسایی و مقرر شد با توجه به اقلیم خاص هرمزگان و اجبار مردم به استفاده از کولر گاز در بیشتر ایام سال، وزارت نیرو در گام اول نسبت به ارتقای ترانس های شبکه توزیع برق اقدام نماید و در گام بعد از محل اعتبارات وزارت نیرو، کولرهای پنجره ای پرمصرف مردم با کولر اسپلیت کم مصرف تعویض گردد.

وی افزود: ناپایداری برق در جزایر سه گانه برای ساکنان و نیروهای مسلح ما بعنوان مرزبانان کشور مشقاتی را ایجاد کرده که انتظار داریم این دغدغه رفع شود.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فرزندان ما با کمترین امکانات تحصیل می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط جذب شرکت ها و ادارات می‌شوند لذا امنیت شغلی و تبدیل وضعیت این فرزندان کمترین خواسته مردم از مسئولین امر است.

مرادی همچنین از افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی در استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها، افزایش توان استفاده از سیکل ترکیبی نیروگاه ایسین نهایی شده است و در صورت تامین آب مورد نیاز، آغاز به کار خواهد کرد. 

نیروگاه سیریک بدلیل مشکلات پیمانکار روسی تاکنون با تاخیر مواجه شده است و در آخر پیگیری که از وزارت نیرو داشتم، مسئولین امر قول داده اند در صورتی که ظرف یک هفته آینده پیمانکار روس پای کار نیاید، ساخت نیروگاه به شرکت های داخلی واگذار شود.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: توانمندس کارشناسان و شرکت‌های هرمزگانی در حوزه برق رسانی و حتی تعمیرات تجهیزات پیچیده تولید و توزیع برق طی سال‌های اخیر ارتقای چشمگیری داشته و از مدیران وزارت نیرو درخواست دارم در این حوزه به متخصصان هرمزگانی اعتماد بیشتری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درآمد حوزه برق باید صرفا در این حوزه هزینه گردد، نه اینکه این مبالغ به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز گردد و تنها سهم اندکی به حوزه برق اختصاص یابد، لذا برای رفع مشکل قانونی این موضوع اصلاح تبصره ۱۴ قانون بودجه را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

مراحل جذب نیرو در نیروگاه‌های جدید به هرمزگان واگذار شده است

در ادامه حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز گفت: در موارد متعدد جهت رفع مشکلات صنعت برق و وزارت نیرو به دکتر مرادی مراجعه کردیم و ایشان با حساسیت زیاد این موانع را از سر راه صنعت برق کشور مرتفع نمودند که جای قدردانی و تشکر فراوان دارد.

معاون وزیر نیرو گفت: موارد مطرح شده را پیگیری و دلایل نوسانات برق روستاها و راهکارهای رفع آن شناسایی می‌گردد تا در اسرع وقت نسبت به بهبود این وضعیت اقدام کنیم.

حائری درخصوص جذب نیرو در نیروگاه جدیدالاحداث کلاس اف نیز گفت: دکتر مرادی در جلسات قبل دغدغه‌های مردم در خصوص جذب نیروی بومی در این نیروگاه را مطرح نموده که دستور دادیم مراحل جذب نیرو به استان واگذار شود.

انتهای پیام/88055/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول