اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی ساخت تونل بلوار جمهوری اسلامی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: برآورد اولیه پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی 90 میلیارد تومان بود اما با قیمت‌های جدید این پروژه بالغ بر 200 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی ساخت تونل بلوار جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به اجرای تونل جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا یادگار امام(ره)، اظهار داشت: بخشی از این پروژه به شکل تونل و بخش دیگر به شکل ترانشه باز اجرا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان نور هشت مدول است که پنجمین مدول بتن‌ریزی شده است.

حلوایی زاده با اشاره به اجرای مدول ششم خاطرنشان کرد: مدول هشتم معارض ملکی دارد که باید آزادسازی شود.

وی به تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از کند شدن سرعت پروژه اشاره کرد و افزود:  قبل از میدان امام حسین(ع) هم رمپ ورودی تونل داریم که در حال اجرای آن هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: همزمان حفاری و احداث شمع‌ها قبل از میدان امام حسین(ع) برای احداث رمپ تونل صورت می‌گیرد، داخل میدان هم شمع گذاری به اتمام رسیده و پس از آن هم احداث تابیه اجرایی می‌شود.

حلویی زاده گفت: این کارها رابه صورت همزمان انجام می‌دهیم تا بتوانیم به سرعت روی سطح را آسفالت کرده و زندگی مردم را به روال عادی بازگردانیم.

وی اضافه کرد: عملیات خاکبرداری و جا به جایی تاسیسات و به ویژه فاضلاب در تونل در حال انجام است که کار بسیار سختی محسوب می‌شود، در عین حال همزمان باید کارهای روسازی تونل مانند دیواره سازی و روشنایی و … را هم انجام دهیم.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مدت زمان این پروژه دو ساله است و برآورد اولیه آن بدون تعدیل و تملک ۹۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به قیمت‌های جدید و تملک ها تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

حلوایی زاده به اثرگذاری ترافیکی این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در واقع از پردیسان و بلوار فداییان اسلام شروع شده و از منطقه چهار عبور می‌کند و به منطقه دو می‌رسد، بعد از یادگار امام(ره) هم به سمت کمربندی امام علی(ع) رفته و یک محور شریانی درجه یک را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول