اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۷۵ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت؛ شمار مبتلایانِ کرونا در آمریکا از ۷.۴ میلیون نفر عبور کرد

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با ابتلای دستکم 75 هزار و 338 مورد جدید، شمار کلی مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 7.4 میلیون نفر عبور کرد.

۷۵ هزار ابتلا در ۲۴ ساعت؛ شمار مبتلایانِ کرونا در آمریکا از ۷.۴ میلیون نفر عبور کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۷۵ هزار و ۳۳۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۸۲۰ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی در پیش گرفته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هفت میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۱۵ هزار و ۳۲ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به هشت میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۱۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۲۹ هزار و ۶۷۴ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۸۳۵ هزار و ۴۲۸ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۱۷۱ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۶۵ هزار و ۵۱۵ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۲۱۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

رسانه‌های آمریکا روز جمعه هفته گذشته از ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و  همسرش به ویروس کرونا خبر دادند و روز شنبه نیز رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی‌های بیشتر و درمان به بیمارستان نظامی «والتر رید» منتقل شد.

طبق جدیدترین به روزرسانی‌ها از وضعیت سلامت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شد و با بالگرد مارین ۱ به کاخ سفید بازگشت.

تیم پزشکی رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد اضافه کرد که وضعیت سلامتی رئیس جمهور طبیعی بوده و میزان اکسیژن و نبض ترامپ عالی است.

تیم پزشکی گفت که به دلیل نگرانی از وخیم شدن سلامتی رئیس جمهور، کنترل وضعیت وی ادامه خواهد یافت و ترامپ طی 24 ساعت آینده در کاخ سفید تحت کنترل پزشکی قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که احتمالا واکنس ویروس «کووید۱۹» تا پایان سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۱۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۴۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۴ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۶ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۱۵ مورد ابتلا و ۱۰۲ هزار و ۶۸۵ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا و ۱۴۶ هزار و ۳۵۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول