اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش شهرداری اصفهان به حواشی مجمع قند نقش‌جهان/ تهدید به اقامه دعوا در مراجع قضایی و بورس

با توجه به حواشی و مسائل مطرح شده پیرامون مجمع عمومی شرکت قند نقش‌جهان، شهرداری اصفهان در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش شهرداری اصفهان به حواشی مجمع قند نقش‌جهان/ تهدید به اقامه دعوا در مراجع قضایی و بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حواشی و اختلافات مجمع عمومی ۳ مهر ماه امسال شرکت قند نقش‌جهان که گفته می‌شود ناشی از اختلاف دو سهامدار عمده این شرکت بر سر تشکیل هیأت رئیسه بوده، همچنان ادامه دارد و روز گذشته با واکنش رسمی شهرداری اصفهان همراه شد.

شرکت قند نقش‌جهان (سهامی عام) به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده شکر در کشور است که دو سهامدار عمده این شرکت، شرکت کشت و صنعت ملی و شرکت‌های تابعه گروه «وبانک» و چند مجموعه حقوقی و حقیقی که در بازار سرمایه فعال هستند که حدود ۴۳.۵ درصد حق رأی داشتند. سهامدار عمده دیگر در این شرکت، شهرداری اصفهان است که مجموعاً ۴۲.۲۵ درصد از سهام شرکت قند نقش‌جهان را در اختیار دارد که معادل ۳ صندلی مدیریتی در هیأت مدیره است.

این در حالی است که با وجود مسائل قضایی رخ داده در سال ۹۸ که منجر به دستگیری ۳ نفر از کارکنان این شرکت شده است در مجمع برگزار شده اخیر نیز عدم ارائه گزارش عملکرد سال مالی ۹۸ از سوی مدیرعامل شرکت باعث تداوم ابهامات درباره کارنامه فعالیتی این شرکت شده بود.

بنا بر روایت گروهی از سهامداران که احتمالا نزدیک به مجموعه بورسی «وبانک» هستند، یکی از دلایل عمده درگیری اخیر در مجمع عمومی شرکت قند نقش‌جهان این بوده که بر خلاف ماده ۱۰۲ قانون تجارت، هیأت مدیره سه نفره شهرداری اصفهان وکالت‌نامه ارائه شده نماینده وبانک که از شرکت‌های زیرمجموعه «وبانک» اخذ شده بود را قبول نکرده‌اند. از طرفی با توجه به نتیجه ماندن این جلسه مجمع شرکت قند نقش‌جهان، طبق ماده ۱۵ دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار، اشخاص حقوقی و حقیقی شرکت‌کننده در مجمع نیز درخواست ابطال مجمع را دارند. همچنین در این مجمع برای هر سهم مبلغ ۶۵ تومان سود تقسیم شد که در این راستا مجموعه گروه وبانک و اشخاص حقوقی و حقیقی از سازمان بورس درخواست جلوگیری از ثبت صورت جلسه را داده‌اند تا نتیجه نهایی مشخص شود.

سازمان بورس هنوز به این اتفاقات واکنشی نشان نداده و در این باره موضعی اتخاذ نکرده است اما روز گذشته با توجه به حواشی و مسائل مطرح شده پیرامون مجمع عمومی شرکت قند نقش‌جهان، شهرداری اصفهان در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

در بخشی از توضیحات شهرداری اصفهان که توسط اداره‌کل روابط عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته آمده است: «دوران جدید شکوفایی شرکت قند نقش‌جهان که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد باعث ایجاد تحولات سازنده در این شرکت تولیدی، حل پاره‌ای از مشکلات سنواتی و افزایش سودآوری فعالیت‌ها گردیده است. این مهم از طریق مسؤولیت‌پذیری و حمایت شهرداری اصفهان از این شرکت، تدابیر مدیرعامل و هیأت مدیره، تلاش و پشتکار کارشناسان و کارگران زحمتکش و صبر و بردباری سهامداران حاصل شده است و امید می‌رود با استراتژی‌های اتخاذ شده، آینده‌ای درخشان‌تر در پیش روی این شرکت قرار گیرد».

شهرداری اصفهان با بیان این که از زمان ورود به شرکت قند نقش‌جهان تاکنون همکاری و همفکری مؤثر و سازنده‌ای با دیگر سهامداران عمده شرکت داشته است، تصریح کرد: «این همکاری برای ارتقای روزافزون کیفیت اداره شرکت و حفظ حقوق تمامی سهامداران کماکان ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود سهامداران اجازه ندهند افرادی که به عنوان نماینده آنان در مجمع عمومی شرکت حضور یافته‌اند با روش‌های غیرقانونی، نامناسب و غیراخلاقی، به این همکاری مستمر خدشه وارد کنند».

در ادامه این توضیحات درباره جلسه مجمع عمومی شرکت قند نقش‌جهان (سهامی عام) که در نوبت دوم برگزار می‌شد هم اینطور عنوان شده است: «در جلسه مجمع عمومی ابهامی در اعتبار معرفی‌نامه‌ها و وکالت‌نامه‌های ارائه شده توسط برخی سهامداران حقیقی و حقوقی مطرح گردید. طرح این ابهام موجب شد برخی از سهامداران ضمن ایجاد جنجال و استفاده از ادبیات توهین‌آمیز نظم جلسه را بر هم زنند. از آنجا که سهامداران حاضر در جلسه در رابطه با این موضوع به اتفاق نظر نرسیدند از بازرس قانونی شرکت خواسته شد نظر نماینده سازمان بورس که به صورت تلفنی و برخط جلسه مجمع را پیگیری می‌کردند استعلام شود. نماینده سازمان بورس در پاسخ به این استعلام و در حالی که صدای وی برای حاضران پخش می‌شد به صراحت اعلام کرد: طبق قانون تجارت، برگزاری مجمع عمومی جزو تکالیف هیأت مدیره شرکت است و در مورد این ابهام نیز هیأت مدیره باید در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش وکالت‌نامه‌ها و معرفی‌نامه‌ها نظر دهد. لکن هیأت مدیره متعاقباً باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد. نماینده شهرداری اصفهان این نظر را پذیرفت و اعلام کرد به نظر هیأت مدیره تمکین خواهد کرد».

در بخش دیگری از پاسخ شهرداری اصفهان در رابطه با حواشی مجمع عمومی شرکت قند نقش‌جهان هم آمده است: «به هر صورت هیأت مدیره شرکت با حضور تمامی اعضا، جلسه خود را برگزار و تصمیمات اتخاذ شده را طی صورت جلسه‌ای در اختیار بازرس قانونی شرکت قرار داد. در حالی که بازرس قانونی قصد قرائت این صورت جلسه را داشت مجدداً همان افراد از قرائت صورت‌جلسه توسط بازرس قانونی ممانعت به عمل می‌آوردند. پس از قرائت گزارش بازرس و حسابرس، رئیس مجمع از سهامداران و نمایندگان آنان که در جلسه حاضر بودند درخواست کرد پرسش‌ها و نظرات خود را در مورد گزارش قرائت‌شده و گزارش هیأت مدیره (که در بدو ورود سهامداران به جلسه به صورت مکتوب در اختیار یکایک آنان قرار داده شده بود) بیان کنند. سهامداران حاضر در جلسه پرسش‌های متعددی را مطرح کرده که مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به تمامی پرسش‌ها به طور کامل و مشروح پاسخ دادند. پس از اتمام پرسش‌ها و تصویب صورت‌های مالی دیگر بندهای دستور جلسه مجمع نیز موردبررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت».

شهرداری اصفهان در پایان این جوابیه با تأکید بر پیگیری قانونی حواشی اخیر بیان داشته است: « با کمال تأسف شاهد آن هستیم که جنجال‌آفرینان با پخش برشی کوتاه از بخشی از فیلم جلسه مذکور و ارائه اطلاعات یک‌طرفه و غیرمنصفانه، سعی در مظلوم‌نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق دارند. شهرداری اصفهان اعلام می‌دارد که هر تصمیم مبتنی بر قانون مراجع ذیصلاح را خواهد پذیرفت اما بر علیه کسانی که با توهین و تهمت و جنجال، سعی در تحت‌الشعاع قرار دادن یک اقدام قانونی کردند در مراجع قضایی و سازمان بورس اقامه دعوی خواهد کرد».

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول