اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اشرف غنی: از گفت‌وگوهای صلح با طالبان حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور افغانستان و خلیلزاد در قطر دیدار کرده و بر لزوم برقراری آتش بس دائمی در این کشور و همچنین ادامه گفتگوهای بین الافغانی تاکید کردند.

اشرف غنی: از گفت‌وگوهای صلح با طالبان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز گذشته(دوشنبه) در قطر  با «زلمی‎ خلیل‌‌زاد»، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ژنرال «اسکات میلر»، فرماندۀ نیروهای خارجی در افغانستان دربارۀ روند صلح افغانستان، بحث و گفت‌‌وگو کرد.

خلیلزاد درباره محتوای این دیدار در رشته توئیتی نوشت:  در این دیدار به رئیس جمهور افغانستان متذکر شدم که افغان‌‌ها نبایدفرصت به دست آمده برای صلح در این کشور را از دست بدهند.

وی افزود: غنی در این دیدار تاکید کرده است که از هیات مذاکره کننده افغانستان تا هر زمانی که گفتگوها با طالبان ادامه داشته باشد،‌ حمایت خواهد کرد. 

خلیلزاد در ادامه با بیان اینکه واشنگتن از مذاکرات صلح به رهبری ومالکیت افغان‌ها پشتیبانی می‌‌کند، تاکید کرده است که سطح خشونت‌‌ها بسیار بالا است و شماری زیادی از مردم افغانستان جان خود را از دست میدهند و آمریکا در تلاش است تا جنگ در افغانستان کاهش و یک آتش بس دائمی در این کشور برقرار شود. 

این در حالی است که «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز درباره این دیدار گفته است که در دیدار با خلیل‌‌زاد، هر دو طرف از ادامۀ خشونت‌‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده‌‌اند.

صدیقی افزود که رییس‌‌جمهور غنی و خلیل‌‌زاد در دیدار شان تأکید کردند که خشونت‌‌ها باید به صورت قابل توجه کاهش یابند و آتش‌‌بس برقرار گردد.

از سوی دیگر، محمد‌نعیم سخن‌‌‌گوی طالبان می‌‌‌گوید که خلیل‌‌زاد با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان دیدار کرد و دربارۀ عملی سازی توافق‌‌نامه صلح دوحه گفت‌‌وگو کردند و نیز اجرای این توافقنامه را برای حل مسئله افغانستان مهم دانستند.

سخن‌‌گوی طالبان می‌‌افزاید که خلیل‌زاد و ملا برادر همچنان دربارۀ اقداماتی که پس از امضای توافق صلح دوحه انجام شده‌‌اند، رایزنی کردند و تأکید کردند که اجرای توافق‌نامه دوحه با توجه به متن و محتوای آن برای مراحل بعدی با اهمیت است.

غنی در سفر به دوحه افزون بر دیدار با هیات مذاکره‌‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان با مقام‌های قطری نیز دیدار و گفت‌‌وگو کرده‌‌است.

این سفر در حالی صورت گرفته‌‌است که اختلاف‌‌ها میان هیات‌‌های مذاکره‌کنندۀ صلح افغانستان در بارۀ شیوه کار مذاکرات با گذشت بیش از سه هفته ادامه دارد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول