اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سخنرانی موسوی‌مطلق برای مخاطبان فارس از کربلا/ اینجا همه به یادتان هستند+فیلم

استاد اخلاق و سخنران مذهبی که در موکب رسانه‌ای خدام‌الحسین در عمود ۱۱۲۰ مستقر شده،‌ در یک سخنرانی ویدیویی برای مخاطبان خبرگزاری فارس، حال و هوای اربعین امسال را شرح داد و از احساس زائران عراقی اربعین به ایرانیان گفت.

سخنرانی موسوی‌مطلق برای مخاطبان فارس از کربلا/ اینجا همه به یادتان هستند+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق و سخنران مذهبی که در موکب رسانه‌ای خدام الحسین در عمود ۱۱۲۰ مستقر شده‌ طی یک سخنرانی ویدئویی برای مخاطبان خبرگزاری فارس حال و هوای اربعین امسال را شرح داد و اظهار داشت: حال و هوای این روزهای اربعین نه قابل درک و نه قابل وصف است، در حد توان از آن برای شما می‌گویم. حال و هوای امسال، حالت غریبی است زیرا ایرانیان در این سرزمین حضور ندارند و اندک افراد ایرانی حاضر نیز به دعوت موکب‌های عراقی حضور پیدا کردند بنابراین حالت غریبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل جمعیت عظیمی از ایرانیان در این سرزمین حاضر می‌شدند، گفت: امسال اربعین ایرانیان متفاوت شده است و در کشور خودمان با همدلی و مواسات و برپایی موکب‌های سیار برای کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند. ایرانیان در خانه‌ها شکوه می‌کنند که امیدواریم در پی آن این بیماری ریشه‌کن شود.

موسوی مطلق تصریح کرد: زائران عراقی نیز امسال حال و هوای متفاوتی دارند آنان هرسال با برادران ایرانی خود در این مسیر حضور داشتند اما امسال تازه فهمیدند چه علاقه‌ای به ایرانیان داشتند. این زائران زمانی که می‌فهمند ما از ایران هستیم، می‌گویند به ایرانیان این پیام را دهید که ما امسال نایب‌الزیاره آنان هستیم و دلمان برای آن‌ها تنگ شده است. آنها ابراز دوستی می‌کنند و می‌گویند ما در محضر سیدالشهدا و در حرم، جای آن‌ها سلام خواهیم داد.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه حفظ شعائر الهی باعث حفظ مکتب ما و دشمن هراسی می‌شود، تصریح کرد: بنده هم بنا به سنت معصومین(ع) نایب الزیاره همه خواهم بود.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول