اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیانیه سفارت کوبا در محکومیت سکوت آمریکا در قبال حمله تروریستی

سفارت کوبا در لبنان اعلام کرد، سکوت آمریکا در قبال حمله تروریستی به سفارت این کشور نشان‌‌دهنده تسامح واشنگتن با تحریک به خشونت علیه کوباست.

بیانیه سفارت کوبا در محکومیت سکوت آمریکا در قبال حمله تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یازدهم اردیبهشت امسال (۳۰ آوریل)، یک شهروند کوبایی - آمریکایی مسلح، پس از گشودن آتش به روی ساختمان سفارت کوبا در آمریکا بازداشت شد (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش روزنامه «البناء»، سفارت کوبا در لبنان در بیانیه‌ای به عملکرد دولت آمریکا در خصوص این حمله انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: پنج ماه از این حادثه می‌گذرد و دولت آمریکا همچنان در قبال این اتفاق خطرناک سکوت اختیار کرده است. عدم محکومیت علنی حمله به سفارت ما نشان‌دهنده تسامح دولت «دونالد ترامپ» با مسأله تحریک به خشونت و دشمنی علیه کوبا از سوی سیاستمداران و گروه‌های افراطی مخالف کوباست.  

در ادامه این بیانیه ذکر شده، از لحظه اول این حمله، کوبا این اقدام را اقدامی تروریستی به قصد قتل خواند که نتیجه مستقیم سیاست خصمانه دولت آمریکا علیه جزایر کارائیب است اما دولت آمریکا تمایلی به تروریستی خواندن این اقدام ندارد.

سفارت کوبا افزود، موضع دولت ترامپ با گفتمانش درباره مبارزه با تروریسم همخوانی ندارد؛ واشنگتن کوبا را در لیست دروغین کشورهایی که با آمریکا همکاری نمی‌کنند قرار داده اما حمله به سفارت کوبا را تروریستی قلمداد نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه بار دیگر استاندارهای دوگانه دولت آمریکا در تعامل با تروریسم و مقابله با آن محکوم و اعلام شده، تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، نابودی کامل تروریسم ممکن نیست.

سفارت کوبا در پایان اعلام کرد، دولت آمریکا باید اعتراف کند حمله به سفارت کوبا اقدامی تروریستی است و باید این حمله را علنا محکوم کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول