اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند، گفت: برای جبران کمبود این ویتامین لازم است مردم مصرف مکمل‌های ویتامین D را جدی بگیرند.

درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند

 نسرین یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌‌های ایمنی در برابر بیماری‌هایی چون کرونا و آنفولانزا افزایش سطح ایمنی بدن است که این ایمنی از طریق رعایت اصول تغذیه سالم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: مردم باید در تغذیه خود اصل تعادل و تنوع را رعایت کرده و از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند تا از طریق مصرف گروه‌های مختلف غذایی ایمنی بدن خود را افزایش دهند.

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا باید میزان منابع پروتئینی بدن را با استفاده از مصرف گوشت، حبوبات، ماهی و تخم‌مرغ بالا برد، مصرف میوه و سیزیجات و منابع غذایی سرشار از ویتامین C را در برنامه غذایی قرار داد.

یادگاری گفت: با توجه به اینکه درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند مصرف ماهی‌های چرب، لبنیات، زرده تخم‌مرغ می‌تواند کمبود این ویتامین را جبران کند، همچنین برای جبران کمبود این ویتامین لازم است مردم مصرف مکمل‌های ویتامین D را جدی بگیرند.

وی کودکان، زنان باردار، سالخوردگان را از افراد آسیب‌پذیر در برابر کمبود این ویتامین دانست و افزود: قرارگیری در معرض تابش نور خورشید تا حد بسیاری کمبود این ویتامین را جبران می‌کند.

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر تنها کمبود ویتامین D در بین مردم شایع‌تر است و مردم نباید بدون مشورت پزشک نسبت به مصرف قرص مکمل ویتامین Cو A اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول