اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مطالبه‌گری صحیح با ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب تحقق پیدا می کند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب تاثیر بسزایی در تحقق مطالبه گری صحیح دارد.

مطالبه‌گری صحیح با ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب تحقق پیدا می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست با شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان، بر ضرورت ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب برای تحقق مطالبه‌گری صحیح تاکید و اظهار کرد: فرهنگ مطالبه‌گری باید بر اساس شیوه درست و صحیح در جامعه بهینه سازی شود و ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب برای تحقق مطالبه‌گری صحیح تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: برای مطالبه‌گری صحیح، تشخیص درست و صحیح مطالبه بسیار اهمیت دارد، یعنی اینکه بدانیم مطالبه خود را از چه فرد یا مرجعی درخواست نماییم و دانشجویان بسیجی برای تحقق مطالبه‌گری خود باید با تشکیل کارگروه حقوقی نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا در پیگیری مطالبات، خودشان دچار مشکلات حقوقی نشوند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه تصریح کرد: باید وفق مقررات و در مسیر آرمانهای نظام مطالبه‌گری کرد همچنین باید مراقب باشیم که مطالبات سمت و سوی تحقق امیال دشمنان نظام قرار نگیرد که این نوع مطالبه‌گری باعث آسیب و ضرر به منافع عمومی خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی مطالبه‌گری گروهی را یکی از راه‌های حصول نتیجه مطلوب دانست و ادامه داد: اگر مطالبه‌گری بصورت گروهی و مستمر پیگیری شود حتما تاثیر‌گذاری و تحقق آن حاصل میشود و سفارش می‌کنم که دانشجویان بسیجی از طریق سازمان بسیج دانشجویی پیگیر مطالبات صحیح و قانونی خود باشند.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالبه‌گری صحیح در جامعه با استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی تاکید کرد و گفت: دانشجویان بسیجی در نهادینه کردن فرهنگ مطالبه‌گری بر اساس شیوه درست و صحیح در جامعه، نقش تاثیرگذاری دارند و باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه دستور تعامل و همکاری سازنده روسا دادگستری و دادستان‌های سراسر استان با بسیج دانشجویی شهرستانها را صادر و عنوان کرد: روساء دادگستری و دادستانهای سراسر خوزستان باید در جهت رفع موانع و مشکلات اقتصادی،دفرهنگی و مبارزه با فساد از ظرفیت خوب بسیج دانشجویی شهرستان‌ها استفاده و تعامل و همکاری مطلوب و سازنده با آنان در زمینه مطالبه‌گری صحیح داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول