اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

همکاری‌های گردشگری ایران و عمان تقویت می‌شود

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی با اشاره به راهکارهای همکاری‌های گردشگری ایران و عمان گفت: زمان همزیستی با ویروس کرونا طولانی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم همکاری‌های گردشگری محقق شود.

همکاری‌های گردشگری ایران و عمان تقویت می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، ولی تیموری معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی در وبینار بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های گردشگری ایران و عمان اظهارداشت: یکی از ماموریت‌های ذاتی و کلیدی دولت در صنعت گردشگری حفظ و تقویت روابط با بازارهای هدف است. کارآمدی این امر می‌تواند بسترساز حضور مداوم بخش خصوصی در جریان گردشگری دو کشور باشد. 

وی افزود: ضرورت این اقدام در دوران همزیستی با کرونا که سطح فعالیت بخش‌های خصوصی دو طرف به کمینه‌ترین حالت ممکن رسیده است؛ الزامی و حیاتی است. از این رو با همین رویکرد معاونت گردشگری وزارتخانه متبوع اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله وبینارهای تقویت همکاری‌های گردشگری با کشورهای بازار هدف ایران کرده است که برگزاری وبینار با کشور عمان یکی از آنها است. 

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه این وبینار با هدف اشتراک تجارب و اقدامات در مدیریت بحران کرونا و پیگیری تعاملات و توافقات پیشین برگزار شده است؛ گفت: یکی از راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور تحقق برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری است که با ملاحظات شیوع ویروس کرونا، در مسیر عملیاتی قرار خواهد گرفت.

تیموری در این نشست با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از دیرباز پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی عمیقی داشته‌اند؛ گفت: نیاز است با تبادل گردشگر و تقویت این حوزه روابط موجود استمرار و استحکام یابد.

 تیموری افزود: در سال گذشته تبادل گردشگر میان ایران و عمان با رشد دو برابری مواجه بود که این شرایط سرآغاز خوبی در زمینه همکاری‌های این حوزه در ایام کرونا و پسا‌کرونا خواهد شد. منتها طبق پیش‌بینی‌ها زمان همزیستی با ویروس کرونا طولانی خواهد بود و نیاز است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط تعیین شده تداوم همکاری‌های گردشگری محقق شود. 

معاون گردشگری همچنین افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در صنعت گردشگری به دنبال انتشار ویروس کووید 19، اینطور پیش‌بینی شده است که از این پس بیشترین تبادلات و سفرهای انجام شده میان کشورهای همسایه خواهد بود؛ از این رو تقویت همکاری‌های گردشگری با کشور عمان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. 

تیموری با اشاره به اینکه پیرو اجرایی شدن سند همکاری‌های گردشگری دو کشور می‌توان برخی اقدامات را علیرغم محدودیت‌های کرونا در مسیر اجرا قرار داد که از مهم‌ترین آنها امور مربوط به تبلیغات، اطلاع‌رسانی، تهیه محتوا، کلیپ و فیلم و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک گردشگری به شمار می‌آید. 

 معاون گردشگری کشور به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در صنعت گردشگری کشور در مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعیین ضوابط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجیره خدمات این حوزه و نیز ایجاد بستر لازم به منظور تحقق سفر هوشمند از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در همکاری نزدیک با ستاد کرونا و ارگان‌های فرابخشی مرتبط بوده است که تعیین پروتکل‌ ورود گردشگران خارجی به ایران نیز به عنوان اقدامی تکمیل‌کننده پس از بازگشایی مرزها اجرایی خواهد شد. 

تیموری در این نشست مجازی بر استمرار مشورت و همکاری‎های آموزشی و پایه‌ای گردشگری میان دو کشور ایران و عمان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر علیرغم محدودیت‌های اعمال شده حاصل از انتشار ویروس کرونا در حال حاضر بالغ بر دو هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست؛ از این رو در شرایط حاضر نیز از همکارهای گسترده در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری استقبال خواهیم کرد.

 معاون گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: در چارچوب برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری ضرورت دارد تا بر بندهای عملیاتی و قابل اجرا در دوران کرونا تاکید شود. به همین منظور  فعال شدن کارگروه مربوطه می‌توان آغازی دوباره در روابط گردشگری دو کشور را ترسیم کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول