اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اشتغال ۳۰۰ نفر در صنعت گرمسار و آرادان/ آزادراه دیگر از وسط شهرک صنعتی رد نمی‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس گفت: حدود ۳۰۰ نفر طی چند ماه گذشته در واحدهای صنعتی گرمسار و آرادان مشغول به کار شدند.

اشتغال ۳۰۰ نفر در صنعت گرمسار و آرادان/ آزادراه دیگر از وسط شهرک صنعتی رد نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، اردشیر مطهری ظهر امروز در دیدار با حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، به ظرفیت بالای غرب استان سمنان در حوزه صنعت اشاره و اظهار کرد: نیمی از صنایع استان سمنان شامل بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار دارد که باید این ظرفیت‌ها به‌طور مستمر برای اشتغال پایدار فعال باشد.

وی با اشاره به نزدیکی گرمسار و آرادان به پایتخت و بستر مناسب آن برای جذب سرریز جمعیت و درآمدزایی تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، گذر جاده ترانزیتی و راه‌آهن از مهم‌ترین امتیازات این منطقه و سبب جذب سرمایه‌گذار شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس به لزوم حفظ اشتغال و حذف موانع تولید در گرمسار و آرادان تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، متقاضی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ایوانکی بالاست و باید برنامه توسعه این شهرک و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به دنبال تأمین زمین از طریق منابع ملی برای رفع کمبود اراضی شهرک صنعتی ایوانکی هستیم.

مطهری تأکید کرد: اشتغال‌زایی بالای صنعت نگاه ویژه‌ای را به این حوزه می‌طلبد و یکی از نکات حائز اهمیت در جذب سرمایه‌گذار، قابل لمس بودن آثار و نتایج آن برای جامعه بومی و منطقه‌ای است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر طی چند ماه گذشته در واحدهای صنعتی گرمسار و آرادان مشغول به کار شدند، گفت: بررسی‌های میدانی در شهرک‌های صنعتی ایوانکی، گرمسار و آرادان و نواحی صنعتی علی‌آباد، فجر و جنت‌آباد بیانگر ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در این مناطق است.

مطهری با تأکید بر لزوم تمرین رفتار حرفه‌ای مدیران در برخورد با سرمایه‌گذاران بیان کرد: اکنون سرمایه‌گذار پیاده نظام میدان اقتصادی ماست و باید نحوه رفتار با این قشر محترمانه، عاطفی و جذب‌کننده باشد.

وی به ایجاد کارگروه مشترک به‌منظور برآورد و انجام صفر تا ۱۰۰ اقدامات در حوزه سرمایه‌گذاری پرداخت و اضافه کرد: استفاده از سامانه الکترونیکی با هدف سرعت‌دهی در ارائه خدمات و پیشرفت کار سرمایه‌گذاران راهکاری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس یادآور شد: فعالیت مشاورانی که سرمایه‌گذار به نگهداشت حرمت زمان و ثروتش اطمینان حاصل کند، منجر به یک حرکت برد- برد برای ما، سرمایه‌گذاران و کشور می‌شود.

مطهری اظهار کرد: امضاهای طلایی که ایجاد رانت می‌کند، مانع کسب‌وکار سرمایه‌گذاران می‌شود و به نظرم تعیین تکلیف این امضاها عرصه را برای سرمایه‌گذار هموار و کسب و صدور مجوزهای لازم را سرعت می‌بخشد.

او با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم، ادامه داد: برخی ادارات جای رفع موانع تولید برای سرمایه‌گذار مانع ایجاد می‌کنند؛وجود دست انسان در عرصه کاری باعث رانت، فساد و ارتباط غیرسالم می‌شود و رفع این مسأله مستلزم بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی در حوزه صنعت است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به تأخیر در احداث آزادراه حرم تا حرم بیان کرد: بنا بر پیشنهادانی در گذشته، قرار بود این آزادراه از شهرک صنعتی گرمسار عبور کند که قطع یقین منتج به آسیب دیدن چندین واحد صنعتی و زیرساخت این شهرک می‌شد.

مطهری تصریح کرد: تغییر مسیر با هدف جلوگیری از آسیب به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گرمسار با برگزاری نشست‌های مشترک متولیان امر محقق شد.

او یادآور شد: مساحتی از زمین این شهرک صنعتی در طرح آزادراه حرم تا حرم گنجانده شد که اگر این مسأله رقم نمی‌خورد، مطلوب‌تر بود؛ اما از اصل حرکت جلوگیری شده و با نظر کارشناسان و اهل فن این آزادراه در مسیر موردنظر و به نفع واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول