اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی گرمسار مشغول شدند

فرماندار شهرستان گرمسار گفت: با وجود تمام مشکلات پیش روی اقتصاد کشور، یک هزار و ۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار در سال ۹۸ مشغول به فعالیت شدند.

۱۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی گرمسار مشغول شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، سعید متقی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن نیمی از صنایع مستقر در استان سمنان، قطب صنعتی این خطه محسوب می‌شود و در جذب و جلب سرمایه‌گذار در سال‌های اخیر اتفاقات میمونی در گرمسار رخ داده است.

وی با اشاره به اثرگذاری شیوع کرونا بر اقتصاد جهان و ایران تصریح کرد: طی دو سال اخیر کشور با فشارها و تحریم‌های زیادی مواجه بود و در ۶ ماه گذشته، شیوع این ویروس مزید بر مشکلات اقتصادی شده است.

فرماندار شهرستان گرمسار بیان کرد: با وجود تمام مشکلات پیش روی اقتصاد کشور، یک هزار و ۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار در سال ۹۸ مشغول به فعالیت شدند.

متقی گفت: نکته جالب توجه، فعالیت تمام نیرو‌های کار دیپلم و زیردیپلم جویای شغل این شهرستان در خط تولید واحدهای صنعتی است.

وی به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان گرمسار اشاره و تصریح کرد: این هدف در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای، شورای مهارت و دانشگاه‌های این شهرستان در دستور کار است.

متقی بیان کرد: مهارت‌افزایی متناسب با نیاز بازار همراه با اصل نوآوری گره‌گشای کاهش بیکاری جوانان تحصیل‌کرده گرمسار است و این قشر می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم در صنایع های‌تک این شهرستان مشغول به فعالیت شوند.

فرماندار شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: در کنار ترغیب افراد جویای کار به مهارت‌آموزی، لازم است تا ارائه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر احصای نیازهای واحدهای تولیدی و بهره‌وری باشد.

متقی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی علمی که انجام شده در کوتاه و بلندمدت زمینه و بستر اشتغال پایدار تحصیل‌کرده‌های این شهرستان ایجاد شود.

وی به ظرفیت مطلوب در صنایع پلیمری شهرک صنعتی گرمسار در ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی اشاره و اضافه کرد: تاکنون به لحاظ علمی به این قضیه توجه نشد و می‌توان با استقرار دانشگاه علمی و کاربردی مختص این صنایع یا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود این مسأله را پوشش داد.

فرماندار شهرستان گرمسار، تشکیل و فعالیت مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از ظرفیت‌های قانونی دولت تدبیر برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: این امر مسکنی برای چرخه تولید و تثبیت اشتغال در واحدهای تولید است.

متقی افزود: بروکراسی اداری و موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها، فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را دچار چالش کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها خواهان پذیرش جنگ اقتصادی و نیاز به نسخه ویژه در شرایط حاضر نیستند و بر پیروی از قوانین موجود و عدم انعطاف‌پذیری اصرار دارند و این امر، مشکل واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران ما را حل نخواهد کرد.

فرماندار شهرستان گرمسار اضافه کرد: نگاه سلیقه‌ای به قوانین و ضعف مدیریتی سبب بروز برخی مشکلات در حوزه صنعت و تولید شد و برخی مواقع شاهدیم با تغییر مدیریت این مسائل حل می‌شود.

متقی تأکید کرد: اگر نظارتی عالی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص در شهرستان‌ها باشد، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذارن تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول