اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۷۲ درصدی خرید و فروش اینترنتی در استان مرکزی

مدیر کل پست استان مرکزی از افزایش ۷۲ درصدی خرید و فروش اینترنتی در استان در ۶ ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۷۲ درصدی خرید و فروش اینترنتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره پست استان مرکزی با ۳۲۲ واحد شهری و روستایی و ۱۸۵ پرسنل رسمی، قراردادی و شرکتی و ۴۹۰ نفر پیمانکار در بخش‌های قبول، ارسال و توزیع بخش مهمی از ارتباطات استان را به عهده دارد.

وی افزود: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نه‌تنها باعث کمرنگ شدن خدمات پستی نشده بلکه با سرویس‌های جدیدی که در بستر IT طراحی شده و خدماتی که نیاز روز مردم و سازمان‌ها است، طراحی شده به عنوان تکمیل‌کننده زنجیره خرید و فروش تا دریافت بیش از پیش مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

مدیرکل پست استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد خدمات پستی سرویس‌هایی هستند که به‌صورت غیرحضوری و بر بستر اینترنت ارائه می‌شود ادامه داد: هر فرد با دو کد یونیک کد ملی که هویت شخصی و کد پستی ده‌رقمی هویت مکانی افراد را شناسایی می‌کند در این بستر شناخته می‌شود.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر در استان ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار مکان شناسایی شده و در بانک اطلاعاتی کد پستی ثبت شده که از این تعداد ۸۲۰ هزار کد پستی شهری و ۳۶۰ هزار کد نیز متعلق به روستا است.

وی با بیان اینکه پروژه جی‌نف(نظام آدرس گذاری مکان محور) یکی از پروژه‌ها و طرح‌های مهم ملی مهم اقتصاد مقاومتی است که شرکت پست در دست اقدام دارد اضافه کرد: این پروژه امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانه فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را فراهم می‌کند.

مدیرکل پست استان مرکزی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا اداره پست یکی از شلوغ‌ترین ادارات و سازمان‌ها بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی نقش مهمی در پویش در خانه ماندن داشته است ادامه داد: به‌طور میانگین در این ایام روزانه ۸ هزار ترافیک کاری و مرسوله جابجا شده که ۵۰ درصد صادره و ۵۰ درصد وارده بوده است.

عباسی تصریح کرد: در بخش کیفیت ادارات پستی با تلاش پرسنل استان در مرداد و شهریورماه رتبه اول کشور و در ۶ ماهه اول سال رتبه پنجم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدای سال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله در سطح استان جابجا شده است اضافه کرد: این حجم از مرسولات نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌جز سرویس عادی ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: خرید و فروش اینترنتی در استان در ۶ ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش ترافیک کاری داشته است.

عباسی همچنین با بیان اینکه سرویس پست ویژه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ترافیک داشته است گفت: حجم مبادلات پولی در سرویس خرید و فروش اینترنتی ۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی سرانه محصولات پستی در کشور ۸ و در استان ۶ محموله است.

انتهای پیام/خبرنگار: حمیدرضا جلالی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول