اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در کرواسی پیشنهاد داد: برگزاری هفته فرهنگی تهران و زاگرب در دو پایتخت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در دیدار با شهردار زاگرب پیشنهاد برگزاری متقابل هفته‌های فرهنگی تهران و زاگرب در دو پایتخت را مطرح کرد که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

سفیر ایران در کرواسی پیشنهاد داد: برگزاری هفته فرهنگی تهران و زاگرب در دو پایتخت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پرویز اسماعیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۵ مهر ماه با «میلان باندیچ» شهردار زاگرب دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار محورهای همکاری بین شهرداری‌های تهران و زاگرب بررسی شد.

 

 

پرویز اسماعیلی در دیدار با «میلان باندیچ» شهردار زاگرب با اشاره به علاقه‌مندی و نیز وجود اشتراکات فرهنگی بسیار بین دو ملت، گفت: «دیپلماسی شهری» و همکاری نزدیک شهردار‌ی‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت روابط دو ملت و دو کشور ایفا کند.

سفیر ایران در کرواسی، شهرداری‌ها را دولت‌های محلی فعال در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواند و افزود: تدوین برنامه جامع همکاری‌ها بین شهرداری تهران و شهرداری زاگرب می‌تواند ضمن تعیین اهداف کمی و کیفی، به مناسبات خوب دو پایتخت شتاب موثرتری بدهد.
وی مشارکت فعال اهالی فرهنگ و هنر در جشنواره‌های دو کشور را فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگی خواند و برگزاری «هفته فرهنگی تهران» و «هفته فرهنگی زاگرب» را به صورت متقابل پیشنهاد داد که مورد توافق شهردار زاگرب قرار گرفت.

 

 

*تقدیم پیام کتبی حناچی به شهردار زاگرب
اسماعیلی همچنین پیام کتبی پیروز حناچی شهردار تهران را تقدیم باندیچ کرد.
همکاری در زمینه‌های فنی و آموزشی، مدیریت بحران، مدیریت پسماند، زیرساخت‌های شهری و مدیریت ترافیک، حفظ میراث شهری و ... از دیگر مباحث این دیدار بود.

*شهردار زاگرب: در اولین فرصت به تهران سفر می‌کنم
«میلان باندیچ» نیز با اشاره به بیش از دو دهه همکاری خوب با شهرداری تهران، گفت: تهران از بزرگترین شهرهای آسیایی و دارای تجربه بالا در مدیریت شهری است و ما توسعه همکاری با یکدیگر را بسیار مهم می‌دانیم.
شهردار زاگرب افزود: دو دولت روابط بسیار صمیمانه‌ای دارند و شهرداری‌ها می‌توانند این روابط را در سطوح اجتماعی تعمیق و تقویت کنند.
وی از پیشنهاد تدوین برنامع جامع همکاری بین شهرداری تهران و زاگرب، و همچنین برگزاری متقابل هفته فرهنگی دو پایتخت استقبال کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که زاگرب جزو پایتخت‌های چند فرهنگی، باز و بسیار امن اروپا است.
میلان باندیچ با تشکر از پیام پیروز حناچی شهردار تهران، ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت به تهران سفر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول