اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| ثبت 4 هزار و 100 شکایت خودرویی در تهران

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار و 100 شکایت خودرویی در استان تهران ثبت شده است.

فارس من| ثبت 4 هزار و 100 شکایت خودرویی در تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «چرا خسارت تأخیر خودروهای تحویلی پرداخت نمی‌شود؟» اعلام کردند: «ماشین را بعد از یک سال تاخیر تحویل دادند. در سند کمپانی مبلغ سود تاخیر قید شده است و مدت زمان پرداخت آن حداکثر 30روز اعلام شده است در تماسی که با دفتر سایپا داشتم گفتند 140 روز باید سپری شود اما حالا که 140 روز سپری شده است می‌گویند 7 ماه زمان می‌برد و سودی هم بابت این تاخیر دیگر پرداخت نمی‌کنند. با دفتر شرکت هم که تماس می‌گیرم می‌گویند ثبت شکایت در این رابطه نداریم. این که دیگر قطعه وارداتی نیست حق مردم هست.»

در این باره سعید محمدی پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار و 100 شکایت خودرویی ثبت شده است، گفت: از مجموع 4 هزار و 132 شکایت وارده به سازمان صمت تهران تعداد 3 هزار و 400 فقره تخلف به تعزیرات ارسال شده و مابقی در دست بررسی است.

وی افزود: شکایات از شرکت‌های خودرو ساز داخلی و واردکنندگان خودرو بوده و بیشترین عناوین تخلف تاخیر در تحویل با 70 درصد عدم استرداد وجه با 7 درصد عدم پرداخت سود مشارکت با 11 درصد و ضعف خدمات پس از فروش با 5 درصد بوده است.

محمدی پور تصریح کرد: بر اساس آمار موجود میزان شکایات واصله به نسبت مدت مشابه سال 98 بالغ بر 67 درصد کاهش داشته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان تهران به عنوان تنها دریافت کننده شکایات حوزه خودرویی است، لذا هموطنان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم از جمله تصویر قرارداد، صورت حساب‌های پرداختی و کارت شناسائی معتبر به این سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول