اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روند حذف دلار در جهان همچنان ادامه دارد/رشد تقاضای طلا در جهان

آمارهای جدید صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد کشورهای جهان در سه ماهه دوم سالجاری سیاست‌های ضد دلاری خود و حذف این ارز از مبادلات تجاری خود را از سر گرفتند.

روند حذف دلار در جهان همچنان ادامه دارد/رشد تقاضای طلا در جهان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش جدید آمارهای جدید صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار از حساب ذخیره ارزی کشورها طی ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

این گزارش می‌افزاید در سه ماهه دوم سال جاری کشورهای مختلف جهان اجرای سیاست‌های ضد دلاری و حذف این ارز از مبادلات تجاری بین‌المللی خود را از سر گرفتند.

بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول، در حالی که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در جهان شاهد افزایش اقبال دلار در میان کشورهای جهان بودیم اما در سه ماهه دوم دوباره شاهد بازگشت روند نزولی سهم دلار و تلاش کشورها برای کنار گذاشتن آن که طی دو سال گذشته جدی‌تر شده است بوده‌ایم.

سهم یورو در حساب ذخیره ارزی کمی رشد کرد و سهم ین ژاپن هم کاهش یافت.

آمار صندوق بین‌المللی پول همچنان نشان می‌دهد که ارزهایی نظیر یوآن چین و برخی دیگر از ارزهای موجود در بازار جهانی ارز در سه ماهه دوم سال جاری شاهد بیشترین اقبال و افزایش سهم در حساب ذخیره کشورها بوده‌اند.

بانک آمریکا مری‌لینچ، طی گزارشی اعلام کرد که به نظر می‌رسد رویکرد ضد دلاری کشورها همچنان پابرجاست.

آمارهای این بانک نشان می‌دهد سهم دلار از حساب ذخیره ارزی کشورها به 61.3 درصد کاهش یافته است.

این بانک همچنین اعلام کرد که بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در سایه کنار گذاشتن دلار به سمت طلا رفته و ذخایر طلای خود را بالا بردند.

این آمار حاکی از آن است که سال گذشته میلادی بانک‌های مرکزی کشورهای جهان 650.3 تن طلا خریداری کرده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که روسیه و چین به سیاست خود در کنار گذاشتن دلار و افزایش ذخایر طلای خود ادامه خواهند داد و سردمدار بازگرداندن جهان به سمت کنار گذاشتن دلار و ذخیره طلا خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول