اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۹۰ درصد کودکان خیابانی از اتباع خارجی هستند

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس گفت: بسیاری از کودکان خیابانی ایرانی نیستند و ۹۰ درصد از اتباع خارجی به شمار می‌روند اما اولویت بهزیستی مصالح و حقوق کودکان است و از زاویه رویکرد مداخله، تفاوتی میان کودک خارجی و ایرانی نیست.

۹۰ درصد کودکان خیابانی از اتباع خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدصادق کشفی نژاد در نشستی خبری که امروز به مناسبت آغاز هفته ملی کودک برگزار شد، با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» است، افزود: بهزیستی در مسئله سلامت روانی و اجتماعی کودک و حقوق کودکان معتقد به اصولی است که کودک نباید از تبعیض رنج ببرد، کودکان حق حیات و حق اظهار نظر آزادانه دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته کودک برای حفظ سلامتی کودکان و خانواده‌ها و مربیان به وسیله اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی در محلات به طور محدود برگزار خواهد شد که به این منظور به صورت نمادین ۲ دستگاه ون به مددجویان بهزیستی معرفی می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی فارس با یادآوری اینکه سازمان بهزیستی سابقه طولانی در زمینه خدمات کودک دارد، اظهار کرد: مانند همه مسائل اجتماعی؛ باید حقوق کودکان را نیز در اولویت قرار داد.

کشفی نژاد اظهار داشت: در تعلیمات دینی ما به به فرصت طلایی رشد بسیار اشاره شده است اما فاصله زیادی برای سلامتی و جسمی و تربیتی داریم.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از کار در سنین پایین بیان کرد: تا معضل اجتماعی کودکان کار به خوبی تبیین نشود، مداخله بهزیستی خردمندانه نخواهد بود.

کشفی نژاد با اعلام اینکه بسیاری از کودکان خیابانی ایرانی نیستند و ۹۰ درصد از اتباع خارجی به شمار می‌روند، اظهار کرد: در جریان این پدیده تنها کودک در این قضیه منزه است و جرمی مرتکب نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مصالح و حقوق کودکان در اولویت ماست و از زاویه رویکرد مداخله تفاوتی میان کودک خارجی و ایرانی نیست.

 مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه در موضوع کودکان کار گام اول این است که به مداخله لطمه‌ای وارد نشود، گفت: ارزیابی بهزیستی فارس این است که در جریان همه‌گیری کرونا از ۵۰ شغل ایجاد شده ۳ شغل باقی مانده است.

وی با بیان اینکه یک کودک سر چهارراه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد، افزود: وقتی چنین درآمدی هست این کودک مسیر صحیح فعالیت را از دست می‌دهد.

کشفی نژاد خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا، یکی از کارهای بهزیستی که باعث شد جمع آوری متوقف شود همه‌گیری این ویروس بود بنابراین توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی همچنین بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد و همکاران اجتماعی ما هم این رویه را دنبال کردند.

وی از اجرای طرح‌های مرتبط به حوزه کودکان با دستگاه‌های حامی خبر داد و گفت: در حوزه تکدی‌گری و کودکان کار و بزرگسال باید پرداخت مستقیم بر بیفتد، زیرا مسیر تربیتی را مخدوش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی ما برای حل موضوع این است که مؤسسات طرف بهزیستی در شیراز به تعداد کافی وجود دارد بنابراین بهتر است خیریه‌ها در سطح شهر نقاطی را پوشش دهند که کمک جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول