اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اهدای ۳ هزار بسته معیشتی در فردیس/همدلی‌ها ادامه دارد

دومین مرحله رزمایش ایران همدل در شهرستان فردیس برگزار شد، طی این مرحله سه هزار بسته معیشتی میان نیازمندان جامعه هدف کمیته امداد توزیع می‌شود.

اهدای ۳ هزار بسته معیشتی در فردیس/همدلی‌ها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، در رزمایش ایران همدل اهدای ۶ هزار بسته معیشی توسط مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردیس طی دو مرحله به نیازمندان انجام شده  که  در اولین مرحله، سه هزار بسته  و در دومین مرحله که امروز به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد نیز سه هزار بسته معیشتی دیگر بین نیاز مندان سطح شهرستان توزیع شد.

روح الله رحیمی مشاور مدیرکل کمیته امداد البرز، در آیین برگزاری دومین مرحله رزمایش ایران همدل که ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در مصلای امام خمینی برگزار شد؛ با تاکید بر اهمیت مراکز نیکوکاری در شناسایی نیازمندان واقعی، افراد خیر و جمع آوری و ساماندهی کمک های مردمی در محلات، گفت: از ۳۲ مرکز نیکوکاری فعال در فردیس، این کمک ها توسط کمتر از ۱۵ مرکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مراکز نیکوکاری، بر ضرورت توسعه این مراکز با توجه به جمعیت شهرستان فردیس  تاکید کرد. 

رحیمی یادآور شد: فلسفه ایجاد  مراکز نیکوکاری  رسیدگی به امور محرومان توسط خود مردم و ساماندهی کمک های مردمی است که امیدواریم با توسعه مرکز نیکوکاری در محلات فردیس، بتوتنیم کمک های بیشتری به نیازمندان داشته باشیم. 

 

مردم نذورات خود را به سمت تهیه بسته معیشتی سوق دهند

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه فردیس، انفاق به نیازمندان را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: انفاق از اموال، فقط مخصوص افراد متمکن نیست؛ همه افراد جامعه باید در این امر که به نفع منافع ملی کشور و و امری انسان دوستانه است در حد توان خود، مشارکت فعال داشته باشند.‌

وی  با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، اظهار کرد: وقتی اقدامات دشمنان عرصه را بر ملت تنگ کرده  و برخی سوء مدیریت ها به مشکلات اقتصادی مردم دامن زده، کمک های مومنانه می تواند بار کوچکی از دوش نیازمندان  بردارد.

 

امام جمعه فردیس با اشاره  به نزدیکی سالگرد اغتشاشات آبانماه و برنامه ریزی دشمنان برای سوء استفاده از این ایام، یادِور شد:  دشمنان  انقلاب اسلامی فکر می کنند مشکلات اقتصادی کشور پاشنه آشیلی برای رسیدن آنها به اهداف شوم و  تهدیدی برای امنیت ملی  کشور است؛ که در این شرایط  کمک های مومنانه می تواند مرهمی بر  درد اقتصادی جامعه باشد.  

وی با بیان اینکه همه باید در میدان کمک به نیازمندان قدم بردارند، بر لزوم مشارکت همگانی در طرح کمک مومنانه تاکید کرد و افزود: کسانی که هرساله  نذوراتی در ایام اربعین و ۲۸ ماه صفر دارند، نذورات خود را به سمت بسته های معیشتی سوق دهند تا افراد نیازمند واقعی از آن بهره مند شوند.

 

گفتنی است در بسته های معیشتی  دومین مرحله  رزمایش ایران همدل در فردیس، برنج از اقلام پرمصرف خانوارها،  تقریبا در همه بسته ها وجود داشت.  روغن، رب، ماکارونی، مرغ، سویا، حبوبات و سایر مایحتاج پرمصرف، از اقلام موجود در هر بسته معیشتی بود. همچنین وجود اقلام بهداشتی پرمصرف و مورد نیاز در سبد خانوارها، محتوای برخی بسته های معیشتی  را تشکیل داده بود.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول