اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه رادارهای «اس-400» را علیه جنگنده‌های «اف-16» یونان فعال می‌کند

منابع مختلف از فعال شدن رادارهای سامانه‌ موشکی اس-400 ترکیه به ویژه علیه جنگنده‌های ارتش یونان خبر دادند.

ترکیه رادارهای  «اس-400» را علیه جنگنده‌های «اف-16» یونان فعال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع مطلع در این باره مدعی شدند که ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش یونان استفاده کند. برخی منابع دیگر نیز روز سه‌شنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفته اند که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ خود را آزمایش کند.

رسانه یونانی «اکاثی مرینی»  نیز چندی قبل با اشاره به فعال شدن سامانه اس-۴۰۰ ازسوی ترکیه نوشت که آنکارا برای شناسایی جنگنده‌های اف-16 ارتش یونان هنگام بازگشت از قبرس در ۲۷ آگوست، آنها را فعال کرد و به همین خاطر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  برای رسیدگی به این موضوع به قبرس و یونان سفر کرد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

دبیرکل ناتو  نیز روز دوشنبه در نشست خبری با «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نسبت به خطرات سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ترکیه علیه هواپیماهای نظامی ناتو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ینس استولنتبرگ» دبیر کل ناتو در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما نگران پیامدهای دستیابی ترکیه به سامانه اس-۴۰۰ هستیم. این سامانه می‌تواند خطری علیه هواپیماهای ناتو باشد و می تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه منجر شود.»

 استولنتبرگ در این زمینه به خبرنگاران  نیز گفت: «به ترکیه توصیه می‌کنم برای یافتن راه‌های حل جایگزین با اعضای دیگر ناتو همکاری کند. ما  در جریان نشست امروز این موارد را بحث کردیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول