اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سفر یک روزه فرمانده سپاه فتح به دیشموک/از افتتاح چندین طرح تا نوازش دانش‌آموزان محروم+تصاویر

با حضور فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد 130منزل مسکونی مددجویان و 12پروژ‌ه آبرسانی در دیشموک افتتاح شد.

سفر یک روزه فرمانده سپاه فتح به دیشموک/از افتتاح چندین طرح تا نوازش دانش‌آموزان محروم+تصاویر

به گزارش خبرگزاری‌فارس از دیشموک، سردارحمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه ‌و بویراحمد، سرهنگ پاسدار سید حمزه محقق‌زاده فرمانده سپاه ناحیه دهدشت و سرهنگ سید خدایار زینی‌پور مدیر بازرسی سپاه ناحیه دهدشت و حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک  و هیئت همراه ضمن بازدید از پروژ‌های در دست اجرا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی در دیشموک از نزدیک چند پروژه‌ را افتتاح و به بهره‌برداری رساندند.

 

به گزارش فارس ابتدا با حضور خود در روستای دشتک در 10 کیلومتری از توابع بخش دیشموک ضمن افتتاح سیل‌بند در پشت روستا که در زمستان برای روستای دشتک مشکلات زیادی بر اثر سیلاب ایجاد می‌شد با افتتاح این سیل‌بند روستا از تهدیدات سیلاب در زمستان در امان و حفظ می‌شود.

سردار خرمدل بعد از افتتاح سیل بند با هدایایی از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی روستای دشتک از آنان تقدیر و آنها را در راستای علم‌آموزی بیشتر تشویق کرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد در روستای مورد از توابع بخش چاروسا ضمن افتتاح کانال آبیاری کشاورزی که خود بذر امیدی جهت امیدواری کشاورزان به کشت و کار در روستا بود از نزدیک مشکلات مردم این روستا را بررسی و پیگیری کرد.

سردار خرمدل در این بازدیدها اظهار کرد: امروز در مسیر سازندگی از طرف قرارگاه پیشرفت و آبادانی و همچنین بسیج سازندگی توفیق پیدا کردیم از نزدیک در منطقه دیشموک و چاروسا حضور پیدا کنیم و مشکلات مردم را ببینیم.

وی اذعان کرد: امروز شاهد افتتاح 12 پروژه‌ی آبرسانی و سیل‌بند در منطقه چاروسا و دیشموک می‌باشیم که در واقع نقش مهم و سازند‌ه‌ای در توسعه اقتصادی منطقه دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات عمده‌ بحث راه است و بحث کانال‌کشی آب و سیل بند که قرار گاه پیشرفت و آبادانی ما اتفاقات و اقدامات خوب و موثری انجام داده است و به نظر می‌رسد باید تلاش بیشتری هم از سوی عزیزانمان در مجموعه دولت صورت بگیرد و هم مجموعه سپاه و بسیج که در واقع بخش عمده از مشکلات این مردم را جهت رفع در دستور کار دارند.

وی اذعان کرد: راه یکی از ابزارهای اصلی توسعه است که متاسفانه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن هم توسعه راه با کندی صورت می‌گیرد و هم مشکل مضاعفی برای مردم منطقه است.

سردار خرمدل گفت: همکاران ما در مجموعه قرارگاه پیشرفت و بسیج سازندگی که شبانه‌روز در حال تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند .

وی خاطرنشان کرد: امروز 130 منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شده است که عزیزانمان در ناحیه دهدشت و بسیج سازندگی در ماههای گذشته فعالیت کردند.

فرمانده سپاه فتح استان گفت: ما با خود و خدای خودمان عهد و پیمان بستیم که تا آخرین نفس خدمتگزار مردم باشیم و در رفع مشکلات منطقه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در استان وجود داشته و هم در سطح کشور در حال پیگیری است قرارگاه پیشرفت در سال گذشته 5 دهستان را پوشش داده بود که امسال به پوشش دهی 14 دهستان رسید و شاهد توسعه بیشتر دهستانها خواهیم بود.

سردار خرمدل با بیان اینکه اولویت اصلی ما بحث آب خواهد بود عنوان کرد: بحث آب هم ارتباط مستقیم با اشتغال مردم و هم معیشت مردم دارد و در بعضی از روستا‌ها شاهد هستیم که مهاجرت معکوس صورت گرفته این مهاجرت معکوس امیدواری به وجود اورده است.

وی یادآوری کرد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ را در دولت وفق بدهیم که بتوانیم این مهاجرت معکوس را افزایش دهیم و از ظرفیت‌هایی که انصافا در استان است به نحو شایسته استفاده کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث دامپروری برنامه‌هایی وجود دارد که در توسعه دامپروری هم بهره‌وری بیشتر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهمتری که ما در روستاها در دست اقدام داریم استفاده از روحانیون مستقر در منطقه است که در بحث مسائل فرهنگی کاربرد ویژه‌‌ای خواهند داشت.

سردار خرمدل با بیان اینکه یکی از بحث‌های اصلی ما در روستاها و مناطقی که در ان حضور پیدا می‌کنیم  مسائل فرهنگی است عنوان کرد: استفاده از روحانیون مستقر و اقدام به کارهای فرهنگی در روستا در دستور کار ما قرار دارد.

قدوسی از اهالی روستای مورد ضمن تقدیر و تشکر از سردار خرمدل گفت: مردم روستا مشکلات زیادی دارند و این زمینهای کشاورزی همین بضاعت مردم بودند که بر اثر سیلاب و بی‌توجهی برخی نهادهای مرتبط با کار کشاورزی از بین رفتند.

وی گفت: ناهمواری جاده از دیگر مشکلات روستا است که هیچ ماشینی جهت تردد به روستا راضی به سفر کردن به این روستا را را ندارد.

کشاورز اهل روستا گفت: اجرای کانال آبیاری کشاورزی بذر امیدی در دل کشاورزان کاشته که امیدواری به کشاورزی در این منطقه را ضمن مهاجرت معکوس مردم به این روستا رغبت کشاورزی را در دل ما کشاورزان بیشتر کرده است.

وی ضمن درخواست رفع مشکلات بحق مردم روستا از سردار خرمدل خواستار اجرای سیل بند در محل کشت برنج‌کاری خودشان شد و گفت: این روستا دارای مشکلات زیادی است که هموار کردن راه از دیگر مشکلات روستا است.

به گزارش فارس، با حضور فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد 130منزل مسکونی مددجویان و 12پروژ‌ه آبرسانی در دیشموک افتتاح که هزینه اعتباری پروژه‌های افتتاح شده اعتباراتی بالغ بر ده میلیارد ریال اعلام شد که با همکاری قرارگاه پیشرفت آبادانی و بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسیده‌ است.

در پایان از کانال آبیاری کشاورزی روستای ده‌مورد رونمایی شد.

 

گزارش : آرش آهنگ

انتهای پیام/82027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول