اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تداوم پویش مشق احسان تا پایان مهرماه/توزیع ۱۲ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر در کرمان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان با اشاره به اینکه پویش مشق احسان دو روز قبل از سال تحصیلی جدید شروع شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ۱۲ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر در سطح استان توزیع خواهد شد.

تداوم پویش مشق احسان تا پایان مهرماه/توزیع ۱۲ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد روح‌اللهی ظهر امروز در حاشیه مراسم اهدای نوشت‌افزار به دانش‌آموزان کم‌برخوردار (مشق احسان) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: این اقدام به جهت قدردانی از همایش ملی مشق احسان و پویش سلامت است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان عنوان کرد: از ابتدای سال 99، علی‌رغم اینکه ما درگیر بیماری کرونا بودیم، چهارم فروردین سیل مخربی در منطقه رودبارجنوب به وجود آمد که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و گروه‌های اجرایی همکار با ستاد، اولین نهادها و اداراتی بودند که در منطقه حضور داشتند و توانستیم کمک قابل توجهی به اهالی متضرر آن منطقه داشته باشیم.

 

روح‌اللهی گفت: از زمانی که درگیر با بیماری کرونا شدیم با فراخوانی که دبیر گروه‌های جهادی همکار با ستاد اجرایی فرمان امام به همکاران خود دادند تمام کارگاه‌هایی که امکان تولید ماسک داشت فعال و شروع به تولید ماسک کردند و جاهایی که امکانات بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده داشتند، شروع به فعالیت کردند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان عنوان کرد: ماسک‌هایی تولید شد و مواد ضدعفونی محیط و دست که بین افراد کم برخوردار توسط خود گروه‌های جهادی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ما تا امروز سه مرحله پویش همدلی و احسان در کشور داشتیم، بیان کرد: یک مرحله در ماه مبارک رمضان در استان کرمان بود که ۲۵ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۴۰ هزار بسته پروتئینی و بهداشتی توزیع شد و مرحله سوم مصادف با شب و ظهر عید غدیر با مشارکت بنیاد احسان و گروه‌های جهادی ستاد و هیئت‌های مذهبی ۸۰ هزار پرس غذا را با شرایط بهداشتی  و با رعایت پروتکل‌ها طبخ  و بین گروه‌های هدف ستاد توزیع شد.

روح‌اللهی تصریح کرد: ستاد اجرایی در خصوص توانمندسازی و اشتغال انصافا کارهای خوبی انجام داده است و قرار بر این است تا پایان سال جاری 20 هزار طرح روستایی در کل کشور انجام شود که   سهم استان از این 20 هزار طرح، یک‌هزار  و ۱۰۰ طرح است.

 

 

ادامه پویش مشق احسان تا پایان مهرماه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان عنوان کرد: در ادامه کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام در متاطق محروم و بین افراد کم برخوردار، در ابتدای شروع سال تحصیلی مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام‌ پویش مشق احسان و همچنین پویش احسان سلامت را در کل کشور اجرا کند.

وی افزود: در پویش مشق احسان قرار است لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم برخوردار توزیع شود و پویش احسان سلامت با توجه به اینکه استان کرمان از جمله استان‌های قرمز در زمینه شیوع ویروس کرونا است قرار شد همراه با توزیع لوازم‌التحریر، بسته‌های بهداشتی در بین دانش‌آموزان توزیع شود.

روح‌اللهی بیان کرد: اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه‌ها انجام می‌دهد با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها است که توسط گروه‌های جهادی همکار با ستاد افراد مورد نظر شناسایی و لوزم‌التحریر و پک‌های بهداشتی بین این افراد توزیع می‌شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان با اشاره به اینکه پویش مشق احسان دو روز قبل از سال تحصیلی جدید شروع شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ۱۲ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر در سطح استان توزیع خواهد شد.

رشد 154 درصد کمک‌ها مردمی به کمیته امداد در سال 98

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: توانسته‌ایم هین کمک‌ها را به اهلش برسانیم ‌تا یک آرامشی ایجاد شود اما قدردانی اصلی را باید از افرادی کنیم که بدون هیچ چشم‌داشتی و برای رضای خدا کارهای عجیبی انجام‌ می‌دهند.

وی بیان داشت: اکنون بیش از ۱۲۹ هزار خانواده استان مستقیما مددجوی کمیته امداد هستند که ماهانه حقوق دریافت می‌کنند و ۱۰ هزار خانواده پشت نوبت برای تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: ما اصلا ظرفیت برای تحت پوشش قراردادن نداریم و برای 120 هزار خانواده ساز و کار و امکانات نداریم و بودجه‌های حمایتی ۵۰  درصد کاهش پیدا کرده است.

صادقی عنوان کرد: ما با وجود شرایط سختی که در سال گذشته پیش آمد، بیش از 154 درصد کمک‌های مردم نسبت به سال 97 رشد کرد و این نشان می‌دهد که مردم شرایط سخت را خوب تشخیص می‌دهند و در شرایط سخت کمک‌های بیشتری می‌کنند.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول